Lite lin och pasta skadar aldrig även om det inte ska behövas på den. Och för att packningen ska ha bättre förutsättningar får du rensa och fixa ytan på befintliga anslutningen den har aldrig varit avsedd att gå bra ihop med nya ventilen.
Produkter som diskuteras: "gängtätning"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Det finn en risk att det kommer komma lin mellan elementet och gummiringen som kan göra att det inte blir helt tätt. Jag rösta för att slipa på elementet så att det finns en slät yta för gummiringen att täta mot
Är anslutningen på elementet avsedd att täta med o-ring? Jag tror inte det, det ser inte så ut.
Jag skulle städa rent hålet i elementet, ta bort o-ringen därför att den kommer ändå inte göra någon nytta, och sedan lina upp med lin+locher. Det kommer fungera.
Jag skulle städa rent hålet i elementet, ta bort o-ringen därför att den kommer ändå inte göra någon nytta, och sedan lina upp med lin+locher. Det kommer fungera.
Skulle aldrig komma på tanken med en gummipackning på ett element som kanske ska sitta där i ett antal decennier och som påpekats det elementet är absolut inte avsett för en gummipackning den kommer ju att fullkomligt mosas mellan två plana ytor..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden