Hej,
Undrar om den gamla vävtapeten som sitter i lägenheten. Den verkar inte limmad vad jag förstår av en snabb titt.
Någon som kan rekommendera ifall jag ska ta bort samtlig tapet (antar gipset måste rengöras då) för att måla. Eller ska jag bredspackla på tapeten direkt och sedan måla, som jag läst som rekommenderat. (Se bilder)
Tack på förhand
Mvh
Undrar om den gamla vävtapeten som sitter i lägenheten. Den verkar inte limmad vad jag förstår av en snabb titt.
Någon som kan rekommendera ifall jag ska ta bort samtlig tapet (antar gipset måste rengöras då) för att måla. Eller ska jag bredspackla på tapeten direkt och sedan måla, som jag läst som rekommenderat. (Se bilder)
Tack på förhand
Mvh
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Välkommen till forumet!
Om tapeten går bra att ta bort så kan du förstås göra det. Glasfiberväv är ofta väldigt svår att dra bort och då får man bredspackla i stället.
Det kan bli så att du behöver slipa väggarna efter att ha tagit bort tapeten.
Men limmad måste väl tapeten vara för annars skulle den väl inte sitta uppe?
Om tapeten går bra att ta bort så kan du förstås göra det. Glasfiberväv är ofta väldigt svår att dra bort och då får man bredspackla i stället.
BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!
Tack för svaret.
Har du någon rekommendation för slipningen att dela med? Grovlek på slippapper osv. Verkar som att det sitter fast lite rester från tapeten litet redan om det gör större skillnad.
Jo den är limmad, skrev lite fel där. Läste något om vävlim och att det då vore lönlöst att försöka ta bort tapeten.
Mvh
Klicka här för att svara