Hej!
Idag skruvar man ofta inte fast toastolen utan limmar.Men vad limmar man med? Byggsilikon såg jag
på ett Tv-program,stämmer detta,och håller det?
Mvh/Carl Fabian

Santitetssilikon ska det vara, Det håller utmärkt.
Antaligen bättre än underlaget :P

Ställ toan på fyra tändstickor, se till att den står plant.
Silikona, vänta någon timme och dra ut tändstickorna och efterfyll försiktigt hålet.
På det sättet så kan du använda en gitarrsträng att såga loss toan med om det skulle behövas.

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Våtrumssilikon, och jo, det håller. Värdelöst att punka det splitter nya tätskiktet i ditt nyrenoverade badrum när det sitter lika bra med en silikonsträng :)

Edit: tvåa på bollen, gult kort.

Stort tack för snabba svar:)

Lyfter tråden: Är det nån som provat silikona toastol med öppet S-lås, som exempelvis IFÖ sign 6780? Blir monteringen stadig trots att wc stolens fot är mindre och inte går hela vägen bak

Är det klinkers så funkar det, ställ wc,n på plats sedan brukar jag tippa stolen lite bakåt och stoppar under två sektioner av tumstocken som wc foten vilar på. Sen fogar jag runt foten så det kommer in under i glipan, tar bort tumstocken sänker ner wc,n, sprayar fogen flödigt med blomduschspruta som är fylld med diskmedel och vatten. Drar fingret runt fogen, sprayar man så fastnar inget silikon förutom där man vill. Ställ en en färgburk typ 10 liter på wc,n så foten fastnar och silikonet bränner fast ordentligt ett dygn ca.

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.