Hej, jag misstänker att jag har gjort ett feltänk. Skulle tillverka en egen riktlinjal för min gamla cirkelsåg och följde instruktioner som en hjälpsam person på detta forum länkat till.
Man skulle limma två skivor typ masonit för att få till en första rak kant för sågen att löpa efter.
Jag hade en skiva gammal ”formply” som blivit över efter gjutarbete och den verkade klockren.
Men, efter två dygn hade trälimmet inte torkat mellan skivorna o jag misstänker att ytbeläggningen (fenolhartsbelagd) stökar till torkprocessen?
Någon som testat att limma detta material?
Skall jag helt enkelt vänta längre eller är det kört? Limmet torkar lika bra som i flaskan - dvs inte alls? 🤓
Man skulle limma två skivor typ masonit för att få till en första rak kant för sågen att löpa efter.
Jag hade en skiva gammal ”formply” som blivit över efter gjutarbete och den verkade klockren.
Men, efter två dygn hade trälimmet inte torkat mellan skivorna o jag misstänker att ytbeläggningen (fenolhartsbelagd) stökar till torkprocessen?
Skall jag helt enkelt vänta längre eller är det kört? Limmet torkar lika bra som i flaskan - dvs inte alls? 🤓
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
B Boolean skrev:Hej, jag misstänker att jag har gjort ett feltänk. Skulle tillverka en egen riktlinjal för min gamla cirkelsåg och följde instruktioner som en hjälpsam person på detta forum länkat till.
Ok, och det är ingen ide att vänta en vecka?S sinuslinus skrev:
Ev borra ”lufthål”?
Detta får jag sätta på ”lär-kontot” 😂
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg