Hej
Fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till, få paketet på bilden, betala 0 kr/mån och få 10% rabatt på boende försäkring, frågade när jag beställde om det gick koppla in i home assistent men det kunde man inte men tänkte ändå kolla med er om ni känner till något.
Fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till, få paketet på bilden, betala 0 kr/mån och få 10% rabatt på boende försäkring, frågade när jag beställde om det gick koppla in i home assistent men det kunde man inte men tänkte ändå kolla med er om ni känner till något.
Prylarna i sig är Zigbee och går förmodligen in rakt av om du har Zigbee i någon form i HA. Larmcentralen verkar det ut att vara sämre med, den är nedlåst med flit så att säga. Schysst att få låna massa Zigbee prylar, lägg den låsta lådan på hyllan 😆
Riktigt trevligt länsbolag du har. Synd att leakbot ska vara svår att få tag på. En del länsbolag ger ut den gratis till och med.
Det är Zigbee prylar annars. Så du kan ta in dem i vilken sådan kontroller som helst. Så länge de inte kollar efter om systemet är igång för att du ska få rabatten. Då behöver du deras hubb
Det är Zigbee prylar annars. Så du kan ta in dem i vilken sådan kontroller som helst. Så länge de inte kollar efter om systemet är igång för att du ska få rabatten. Då behöver du deras hubb
Ja det har slagit mig också, att de faktiskt kollar uppkopplingen mot gateway, men då vill jag också veta vad de kan se för någon information från just denna gateway.K knightjocke skrev:Riktigt trevligt länsbolag du har. Synd att leakbot ska vara svår att få tag på. En del länsbolag ger ut den gratis till och med.
Verkar som att lf kollar uppkopplingen mot gateway, har nu installerat den lite i protest, de ska ta upp frågan om att använda prylarna i en home Assistant miljö för att på det sättet utnyttja mer funktioner och få smartare säkerhet.
När de ringer tillbaka under veckan så ska jag även passa på att fråga vad de får för information från min gateway
När de ringer tillbaka under veckan så ska jag även passa på att fråga vad de får för information från min gateway
Ja förlåt, var nog lite sunt skrivit.useless skrev:
Jag körde alla prylar i HA tills jag ringde och frågade varför jag inte fått min 10% rabatt.
Har nu installerat deras gateway utan prylar så ska bli skoj att se om de ser prylarna eller bara att gateway är aktiv.
Och Alfs central går inte att brygga in i HA?
Jag har tyvärr inte lyckats.P patrikulvdal skrev:
Även pratat med supporte för några veckor sedab, önskar få larmet i min verkstad men då inte LF tillåter fler gateways på samma försäkringsnummer så går larmet bort för mig, om de inte löser integreradet med HA för då kan jag köra mina Zigbee enheter tillsammans och på det sättet nå till verkstan
Om det är standard Zigbee, kan du inte bara ha en extender kopplad till LFs gateway?B bergquist skrev:Jag har tyvärr inte lyckats.
Även pratat med supporte för några veckor sedab, önskar få larmet i min verkstad men då inte LF tillåter fler gateways på samma försäkringsnummer så går larmet bort för mig, om de inte löser integreradet med HA för då kan jag köra mina Zigbee enheter tillsammans och på det sättet nå till verkstan
Det är en lösning om inte deras gateway varit så låst, de har bekräftat att det jobbas på att få en utesensor men de vet inte riktigt när, de sa även att de kollar på kameror för utomhusbruk så där kanske vi har en lösning, men som sagt bara vad en på LF spekulerar iS sjoelund skrev: