Pierre1981 skrev:
Tack för svaren mlkjhr och Anders Johansson
Hur gör man då mlkjhr?
Med en liten nätt hammare, hade inga problem med att benet vek sig, däremot kan det bli lite märken i själva "knoppen".
Jag har dock inte satt dom i speciellt hårda underlag utan i träväggar/socklar.
Ska man installera stora mängder så är ett verktyg naturligtvis på sin plats.
 
  • Gilla
Niklasjoh
  • Laddar…
Pierre1981 skrev:
Som sagt aldrig använt Letti eller hört talas om dom innan jag slutade jobba. Därför jag ville ha ledskap. Inte höra att jag var en snåljåp.
Tack för dina svar Patrik_Hed
Du får ursäkta mig, men det var faktiskt du som var först med att skriva att du var snål.

Varsågod och lycka till!


Sent from my HTC One X using Byggahus
 
varför ska du köra 4x1.5? den kabeln är ju snordyr, använd 5x1.5 istället, fast nu kanske du iofs har massa 4x1.5 som ligger och skräpar, vet ju inte hur din situation är :)
rekomenderar dig att köra med letti-don med enkelletti istället för med dubbelletti, om det är vid lister etc altså.
men du ska ju självklart använda dubbelletti på plana ytor, men det förstår du nog själv :)
 
Det hettade ju till en del i tråden tidigare. jag har plockat bort ett par inlägg.
 
devavi skrev:
varför ska du köra 4x1.5? den kabeln är ju snordyr, använd 5x1.5 istället,
Det var väl 4G1,5 som var aktuell. Den kostar 19 kr/m på elbutik.se jämfört med 25 Kr/m för 5G1,5.
 
Ja, om vi tar upp det där ämnet. Jag har flera ggr fått höra att 4G1,5mm2 (oavsett om det är EKRK eller EKLK) är dyrare än 5G1,5 pga av att det används mindre kvantiteter av 4G1,5. Fast när man kollar priser så är ju 5G1,5 dyrare.
Kan det varit så att 4G1,5 var dyrare förr om åren och att det hängt med sen i tron att det sett likadant ut med priset?

//Patrik
 
Brukar det inte vara 4X1,5 som sägs vara dyrare än 5G1,5?
 
  • Gilla
lakman
  • Laddar…
sajjen skrev:
Brukar det inte vara 4X1,5 som sägs vara dyrare än 5G1,5?
Det stämmer ju i alla fall på elbutik.
 
För lettiklammrar 8 mm, är inslagdonet från Norwesco eller Letti AS bäst ?
 
Borde inte Lettis eget klammerdon vara det som fungerar bäst till Lettis klammer?
 
  • Älska
Uffe A
  • Laddar…
C
Z zakas skrev:
För lettiklammrar 8 mm, är inslagdonet från Norwesco eller Letti AS bäst ?
Är det inte samma produkter? Det är Norwesco som distribuerar Lettis sortiment i Sverige om jag förstått det rätt. Låter konstigt om de skulle ha egna konkurrerande produkter.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.