Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 610 inlägg
Beskriv litre mer i detalj hur du har gjort, lägg gärna med en bild eller länk på installationsmanualen.
Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
Ja absolut. Installationen tycks vara enkel, men tydligen för enkel för att det ska gå fel för mig.H hempularen skrev:
Lagt plusnoden mot plus respektive minus i den transparenta kopplingsbiten. Stoppat i alla sladdar enl anvisning i transformatorn eller vad det nu är.
https://www.hafele.com.de/sv/produc...onokrom-120-led-er-m-4-8-w-m-ip20/P-01320163/
Moderator
· Stockholm
· 57 610 inlägg
Den du länkar till verkar vara en 24V list. Monteringsanvisningen ser ut att vara för både 12V och 24V lister. Och jag tolkar den otydliga instruktionen som att 24V är tvärtom mot 12 när det gäller polaritet i anslutningen.
Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
Vi har en 24v list. Den kommer i båda utföranden. Ja det tolkar jag det också som.H hempularen skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 610 inlägg
Men om jag då antar att din röda tråd är plus? så är den ansluten till den sida som jag tolkar är minus i anvisningen. men som sagt flera antaganden och otydliga instruktioner.
Är den ansluten till rätt port i trafo? Trafon är 2 delar, man kopplar samman bägge delar och sedan ansluter listen till den andra delen. Så var den trafo jag hade om den är likadanFriteradräka skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
Jag har testat med båda delarna i alla portar, testat med bara den ena delen också. Med strömbrytaren som följer med och utanJ J-banan skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
J J-banan skrev:
Är listen korrekt ansluten till kontakten? Jag minns att det var lite pill, första försöket anslöt jag den fel så fick ingen kontakt. Rensa bort lite dubbelhäftande under listen så det inte blockerar för kontakten sedan för in den så långt in det går och sen stängFriteradräka skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 85 inlägg
Precis, plockat bort tejpen. Och jag vet inte hur den ska sitta på ett annat sätt än så jag satt den. Får inte in den längre än den sitter. Ser ut som att metallen går mot listen. Vet inte om din blev lite perforerad när du stängde själva kopplingen men det blir min i iallafall. Kan det vara felet?J J-banan skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 610 inlägg