Poccas Poccas skrev:
Funkade inte heller när vi matade allt till bara ett drivdon.. men man ska ju kunna seriekoppla dem? Eller tänker jag fel?
Det är spottarna på sekundärsidan som seriekopplas (när man använder konstanströmdrivdon). Matningen på primärsidan parallellkopplas.
Prova att bara använda ett drivdon (lilla) och bara två spottar.

Z zwanzig skrev:
Det är spottarna på sekundärsidan som seriekopplas (när man använder konstanströmdrivdon). Matningen på primärsidan parallellkopplas.
Prova att bara använda ett drivdon (lilla) och bara två spottar.
Gjorde exakt så. Seriekopplade dem i grenboxen, funkade ändå inte. Testat båda drivdonen på samma sätt. Ja jag menade parallellkoppling. Börjar bli snurrig av allt nu 🤣😇

Jag skulle härnäst testa gamla spottar i nytt drivdon. Helst seriekopplade med wago för att utesluta "seriekopplingsgrendosan".

• Gilla
Poccas
  • Laddar…
Och du är medveten om att + och - har skiftat plats på nya drivdonen jämfört med det gamla så du inte bara skruvat i trådarna lika som förut?

B Bjober skrev:
Och du är medveten om att + och - har skiftat plats på nya drivdonen jämfört med det gamla så du inte bara skruvat i trådarna lika som förut?
Ja de är insatta på rätt plats. Trådarna var fastlödda i det gamla drivdonet... så väldigt gammalt drivdon 🤣

Z zwanzig skrev:
Jag skulle härnäst testa gamla spottar i nytt drivdon. Helst seriekopplade med wago för att utesluta "seriekopplingsgrendosan".
De gamla spottarna är tyvärr inte längre brukbara. Ljuskällan till varje fick jag ta JST kopplingen ifrån . Annars hade jag gjort så för felsöka

Kan det vara fördelningsdosan som det är fel på? Känns som det är kanske den som ställer till det då den hörde till gamla drivern och puckarna. Bifogar bild

• En vit elektronisk enhet, troligen en LED-drivrutin, 6-24VDC, max 3A, med vit kabel och anslutningsring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du en multimeter så mät att seriekopplingen fungerar i den, inklusive bygeln.

Z zwanzig skrev:
Har du en multimeter så mät att seriekopplingen fungerar i den, inklusive bygeln.
Absolut det ska jag göra. Tack för tipset

Allt felsökt/mätt och problemet var i fördelningsboxen. Tog sönder boxen och en lödning hade släppt...

• Gilla
zwanzig
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.