Testar att fråga lite igen och hoppas att någon vågar fokusera på andra värden en uppvärmningshastighet och inköpsställen.
Är den go att bada i?
Ger bubblet ngn massage att tala om eller är det bara bildskönt?
Låter den mycket när bubblet är igång?
Är den go att bada i?
Ger bubblet ngn massage att tala om eller är det bara bildskönt?
Låter den mycket när bubblet är igång?
Medlem
· Västra Götaland
· 13 inlägg
Jag har köpt en Premium Series idag. Den är under uppvärming nu och jag återkommer med recension.
Den här modellen har ju dragkedja till locket. Men jag får inte på den, slutade dessvärre med att dragkedjan gick sönder.
Jag antar att det inte ska vara fullt med luft i locket för då är det ju helt omöjligt.
Någon som kan ge tips ang detta problem?
Den här modellen har ju dragkedja till locket. Men jag får inte på den, slutade dessvärre med att dragkedjan gick sönder.
Jag antar att det inte ska vara fullt med luft i locket för då är det ju helt omöjligt.
Någon som kan ge tips ang detta problem?
Jag brukar trycka ner insidan av kanten när jag drar blixtlåset. Sen har jag släppt lite av trycket på översta ringen. Släppte ut lite luft ut locket, men jag tyckte det såg bättre ut utan en stor bula på mitten.
silfwerpihl skrev:
Ja, go o bada i..
Bubblet tycker jag inte ger ngn nämnvärd massage, och dessutom så låter pumpen rejält högt när den skall blåsa luft, alltså bara bildskönt.
Medlem
· Västra Götaland
· 13 inlägg
Min VAR series II.. De var schyssta så jag lämnade in värmar-delen, fick pengarna tillbaka, och jag får kasta själva poolen själv.. Får ju genast huvudet fullt med ideer hur man kan göra en värmare och renare själv o koppla in..
Allt för att till slut ha en riktig badtunna, med rening, elvärmare, och en fristående kamin.. 
Hej! Har även jag köpt ett Lay-z spa, är det någon som vet hur mycket luft det ska vara i pool.
Jag tvivlar på att det går få i för mycket, tyckte mig mäsrka att det är ngn slags tryckvakt i slangen som man ansluter till pumpen, sprutar ut luft både nere vid pumpen och vid munstycket till poolen..
Lycka till!
Lycka till!
Tack för svaret, har nu lyckats få i bra med luft. Idag var det första gången vi bubblade, helt underbart med 33 grader i vattnet. Hoppas den nu håller ett tag.
Hej!
Har precis köpt ett LAY-Z-SPA på Ica MAXI. Det kostade 2800kr.
Tänkte prova det ikväll. Värmaren har stått på hela natten och dagen så det lär nog kommit upp till 38 grader nu.
Jag har funderingar på att prova att använda det hela vintern.
Vad tusan kan gå sönder och har det nånsin inträffat? Har man värmen på i det så lär det värma upp själva materialet lite oxå. Mitt står under tak dock ska tilläggas.
Kanske borde lägga upp nån bild...
Har precis köpt ett LAY-Z-SPA på Ica MAXI. Det kostade 2800kr.
Tänkte prova det ikväll. Värmaren har stått på hela natten och dagen så det lär nog kommit upp till 38 grader nu.
Jag har funderingar på att prova att använda det hela vintern.
Kanske borde lägga upp nån bild...
Jag köpte ett beg. Lay-z-spa för ett par veckor sedan som jag har på vår inglasade altan.
Tanken är att ha den uppe hela vintern.
Så jäkla skönt att hoppa i 40gr vatten när det är ruskväder och kallt utanför glaspartiet.
Värmer upp den för att bada för 5:e gången nu på ett par veckor.
Elmätaren kommer nog att visa ca 130kWh efter ikväll.
Ca 30kr/uppvärmd kväll, det är bra tycker jag, nu när det är någon minusgrad på nätterna.
Altanen som den står på är inglasad men helt oisolerad, även lite öppen så att katterna kan ta sig in.
Spa´t har jag ej heller isolerat, bara 30mm frigolig undertill. Funderar på att isolera med 5cm runt om, samt att isolera runt pumpen/värmaren.
Blir inte bättre än så här för 2000kr.
Tanken är att ha den uppe hela vintern.
Så jäkla skönt att hoppa i 40gr vatten när det är ruskväder och kallt utanför glaspartiet.
Värmer upp den för att bada för 5:e gången nu på ett par veckor.
Elmätaren kommer nog att visa ca 130kWh efter ikväll.
Ca 30kr/uppvärmd kväll, det är bra tycker jag, nu när det är någon minusgrad på nätterna.
Altanen som den står på är inglasad men helt oisolerad, även lite öppen så att katterna kan ta sig in.
Spa´t har jag ej heller isolerat, bara 30mm frigolig undertill. Funderar på att isolera med 5cm runt om, samt att isolera runt pumpen/värmaren.
Blir inte bättre än så här för 2000kr.