Jag har misstänkt golvet som en anledning till viga VOC-värden. Dock så verkar golvet i fråga ha en bra emissionsklassning och testar utförda på tillverkaren ifråga visar på låga värden.
Det som återstår att misstänka är latexfärgen på betongen, vet inte vilken tillverkare det är dock.
Någon som har erfarenheter av detta?
De höga värdena är när jag stängt fönstrena och balkongdörren. Ventilationen i lägenheten är igång 24/7.

• Graf som visar inomhusluftens kvalitet med mätvärden för PM10, TVOC, luftfuktighet och temperatur över tid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Graf som visar Total Volatile Organic Compounds (TVOC) nivåer i ppb under olika tidspunkter på en dag.
    Skapa konto
Redigerat:
T The85 skrev:
Jag har misstänkt golvet som en anledning till viga VOC-värden. Dock så verkar golvet i fråga ha en bra emissionsklassning och testar utförda på tillverkaren ifråga visar på låga värden.
Det som återstår att misstänka är latexfärgen på betongen, vet inte vilken tillverkare det är dock.
Någon som har erfarenheter av detta?
De höga värdena är när jag stängt fönstrena och balkongdörren. Ventilationen i lägenheten är igång 24/7.
Luftkvalitetsdata som visar PM1, PM10 och TVOC mätvärden över tid mellan 16:00 och "Nu" med betyg "Mycket bra".
Skapa konto
Grafer visar luftkvalitetsdata för PM1, PM10 och TVOC från en luftrenare över tid.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.