Har en äldre innerdörr till källaren som jag gärna vill ersätta låskista eller hitta delar till.
Är på jakt efter handtag med 90 fyrkant och långskylt.
Jag kan bara hitta nya delar där själva fyrkant mellan handtagen är 80 och inte 90 som i mitt fall.
Låskistan har följande mått
Spegel 140
Låskista djup 70

Någon som kan tipsa om nya delar eller begangnade delar.

• Gammal låskista från träinnerdörr ligger på ett orange tyg med rosa cirklar, visar fyrkantigt hål för dörrhandtag och infälld spärr mekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd fyrkantshylsa 8/9mm som @Frsto tipsar om.
Det kan vara knepigt att hitta långskyltar med endast ett hål på den svenska marknaden då utbudet är begränsat.
Själv har jag beställt via internet vid några tillfällen men det kräver en del tid att finna önskad produkt speciellt om det finns krav på estetik.

Det låshus du har skulle jag gissa inte sålts på en livstid men det kanske går att reparera eller så ersätter ni med något modernare.
Är låshuset med fallkolv eller är det ett tätningslås

Redigerat:
  • Gilla
florian
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Använd fyrkantshylsa 8/9mm som @Frsto tipsar om.
Det kan vara knepigt att hitta långskyltar med endast ett hål på den svenska marknaden då utbudet är begränsat.
Själv har jag beställt via internet vid några tillfällen men det kräver en del tid att finna önskad produkt speciellt om det finns krav på estetik.

Det låshus du har skulle jag gissa inte sålts på en livstid men det kanske går att reparera eller så ersätter ni med något modernare.
Är låshuset med fallkolv eller är det ett tätningslås
det är ett fallkolv lås men det verkar som att det funkar fint fortfarande.
Ska göra rent och smörja upp det lite.
Ja verkar som att det kan finnas på byggnadsvårds butiker eller så får man googla och investerar lite tid i sökning.
Yes fyrkanthylsan är lösningen till handtaget.
Tack

Jag har 9 mm handtag i vårt hus som bara ligger. Borde inte vara så svårt att få tag på. Hojta annars så får jag skicka bilder 😊

F Frsto skrev:
Jag har 9 mm handtag i vårt hus som bara ligger. Borde inte vara så svårt att få tag på. Hojta annars så får jag skicka bilder 😊
Japp det finns både i bygghandeln samt låsbutiker så det är nog enkelt och fixa
Tack ändå

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.