Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 063 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 063 inlägg
Blir inte klok på hur jag skall göra, enligt efterforskningar är utemöblerna (hillerstorp) laserade från början.
Nu vill jag fräscha upp dom igen.
Men efter massa googling så får jag ingen klar syn på hur?
Slipa först? Tvätta? Med vad? Går det med typ yes, eller måste jag köpa nån liter dyr målartvätt osv?
Kanske skall jag inte lasera alls, utan lacka?
Vad gör man med kvistarna?
Kan någon vänlig själ räta ut frågetecknen så jag kan få gjort detta?
Bifogar bild på grejorna.
Nu vill jag fräscha upp dom igen.
Men efter massa googling så får jag ingen klar syn på hur?
Slipa först? Tvätta? Med vad? Går det med typ yes, eller måste jag köpa nån liter dyr målartvätt osv?
Kanske skall jag inte lasera alls, utan lacka?
Vad gör man med kvistarna?
Kan någon vänlig själ räta ut frågetecknen så jag kan få gjort detta?
Bifogar bild på grejorna.
Tycker att de ser rätt fräscha ut, förutom kvistarna då 
Industrimålad lasyr / laserande klarlack - inget som blir lätt att komplettera från handeln. "Märkeskedjor" brukar ha en liten provburk med bättringsfärg, men det är mer undantag än regel. Tror tyvärr inte att du får en bättre yta med någon av de vanliga fasadlasyrerna som kan köpas, såvida du inte vill slipa ner till grunden och börja om från början.
Industrimålad lasyr / laserande klarlack - inget som blir lätt att komplettera från handeln. "Märkeskedjor" brukar ha en liten provburk med bättringsfärg, men det är mer undantag än regel. Tror tyvärr inte att du får en bättre yta med någon av de vanliga fasadlasyrerna som kan köpas, såvida du inte vill slipa ner till grunden och börja om från början.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 063 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 063 inlägg
Aj då. Då var jag inte helt fel ute ändå.nemlan skrev:Tycker att de ser rätt fräscha ut, förutom kvistarna då
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 063 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 063 inlägg
Det blev en flaska HT Finisher.
Enligt förpackningen rengöring, borttagning av kåda, ifyllnad av torrsprickor, samt inoljning i ett.
Får väl se hur det funkar
Har kört över möblerna två gånger nu i alla fal!
Enligt förpackningen rengöring, borttagning av kåda, ifyllnad av torrsprickor, samt inoljning i ett.
Får väl se hur det funkar
Har kört över möblerna två gånger nu i alla fal!
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lasera liten stuga nu eller till våren?
Fasad -
Lasera nybyggda utemöbler. Ska man använda grundolja?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vita Utemöbler: laserad furu eller lackad acacia
Altan & Uteplats -
Måla/Lasera utemöbler i massivt furu?
Färg, Måla & Tapetsera -
Utemöbler i furu- Vitlaserade
Byggmaterial & Byggteknik