Hej!
är i färd med att lägga trall (inglasad balkong). Har förstått det som att tidigare rekommendationen om att vänta ett år innan lasering av tryckimpregnerat inte gäller längre och att man nu förtiden går efter att det ska understiga viss fukt %.
Otålig och nyfiken som man är, varför? Vad händer med trallet om det skulle laseras när det är fuktigt alt vad händer med lasyren? Blir den fläckig/fäster inte?