Hej!
Vad är det för larver som äter upp löven på björken? Hittills bara på en björk. Dom har inte några svarta sträck så det verkar inte vara blåsvarta björkstekel iaf...eller???
Vad är det för larver som äter upp löven på björken? Hittills bara på en björk. Dom har inte några svarta sträck så det verkar inte vara blåsvarta björkstekel iaf...eller???
Det är blåsvart björkstekel, en relativt ny invandrare som kan kaläta en björk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Blåsvart_björkstekel
https://sv.wikipedia.org/wiki/Blåsvart_björkstekel
Klicka här för att svara



