D
Ska lägga plåttak, typ TP20 eller Lindab LLP20. Blir bara 5-6 grader.

Vad ska jag ha för klet i långskarven?

D Derbyboy skrev:
Ska lägga plåttak, typ TP20 eller Lindab LLP20. Blir bara 5-6 grader.

Lägg två ränndalar omlott förutom klet som skulle kunna vara butyl.

D
Kan inte lägga två rändalar omlott. Allt är måttat för ett tak på 6m, dvs 6 plåtar.

D Derbyboy skrev:
Kan inte lägga två rändalar omlott. Allt är måttat för ett tak på 6m, dvs 6 plåtar.
Jag var i samma sits, hade redan skruvat plåten men upptäckte sedan läckage. Beställde ytterligare plåt och så det gick lägga mer omlott.

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
D
Det va inte kodens då?

Står det inget om det i monteringsanvisningen? Och även hur mycket det ska ligga omlott för den delen…

D Derbyboy skrev:
Det beror nog på vad du väljer för plåt, det finns tillverkare som skriver silikon i sina montageanvisningar

D
mexitegel mexitegel skrev:
Står det inget om det i monteringsanvisningen? Och även hur mycket det ska ligga omlott för den delen…
Bra poäng.

Lindab skriver:

• Monteringsanvisning från Lindab om användning av KLS-läkt med krav på taklutning och material för underlag av trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
D
Överlappet längre, vad menas med det egentligen? Kan de inte bara skriva hur många dalar den ska ligga omlott. Eller menar de kortskarven!?

Läste bara snabbt, men stod det inte något om 300mm-ish på sidan 11? (Kan minnas fel och har inget batteri kvar på telefonen 😂).

D
Tyvärr hittar jag inte det

D
Jo men sen står det ju att ”Överlappet måste var längre” om taklutningen är mindre än 14 grader.

Plannja
Tätningsband, 342630
Självhäftande tätningsband vid tätning i sidöverlapp, 10x3 mm.
Plannja tp20 täcker 1050mm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.