Tjena,
Första inlägget men långtids läsare på forumet.
Har en fråga gällande lagning av vägg efter rivning av gammal cat6 kabel. Har rivit kabeln nu och gjort mitt bästa för att inte skada väggen alltför mycket, använde en mattkniv och drog bort kabeln sakta (hade målats över efter montering).
Se bifogade bilder.
Min fråga är nu hur jag bäst och snyggast lagar detta?
Ska jag tejpa målartejp på båda sidor sedan slipa ner all färg där kabeln satt, sedan spackla och måla och sista dra av målartejpen?
Eller finns det ett annat sätt? Samma färg finns kvar från tidigare ägare när hen målade väggarna.
Frågan är mest hur jag ska gå tillväga och vilket spackel jag ska använda.
Mvh
Första inlägget men långtids läsare på forumet.
Har en fråga gällande lagning av vägg efter rivning av gammal cat6 kabel. Har rivit kabeln nu och gjort mitt bästa för att inte skada väggen alltför mycket, använde en mattkniv och drog bort kabeln sakta (hade målats över efter montering).
Se bifogade bilder.
Min fråga är nu hur jag bäst och snyggast lagar detta?
Ska jag tejpa målartejp på båda sidor sedan slipa ner all färg där kabeln satt, sedan spackla och måla och sista dra av målartejpen?
Eller finns det ett annat sätt? Samma färg finns kvar från tidigare ägare när hen målade väggarna.
Frågan är mest hur jag ska gå tillväga och vilket spackel jag ska använda.
Mvh
Ta en spackelspade och slå bort färgen som sticker ut, slipa eventuellt lite med 120-papper. Spackla med vanligt väggspackel medium. Måla, foga hörnen samt måla igen. Det kommer kanske synas lite då väggen inte är helt slät. Använd inte maskeringstejp, då får du en kant.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svaret, ska skippa tejpet, provar fixa till detta i helgen!J Johan456 skrev:
Klicka här för att svara