Hej !

Nær min kunskap inte ræcker till længre så vænder jag mig till de mer rutinerade. Jobbar med reklammationer på ett føretag som håller på med montering av inredning / køk & vitvaror.

I detta caset har en av våra montører varit ute på ett jobb før att montera en spisplatta. Spisplattan sitter direkt till høger om diskmaskinen. Montøren har hær alltså sågat i skåpvæggen som skiljer skåpet från diskmaskinen. Det ær genomsågat och snitter ær ca 10 Cm långt.

HTH hævdar i detta fallet att hela bænkplattan måste bytas pga. risken med fuktskador i samband med att ångan från diskmaskinen skulle stiga upp och gå in i den sågade delen av bænkplattan.

Så hær går mina tankar kring fallet :

Alt 1 . Plastic padding , 600 slippapper , færg ( vitt givetvis )

Alt 2 . Ta ut diskmaskinen och førsøka demontera den sågade sidan och montera dit en ny .

Alt 3 . Om møjligt och det finns plats ( har ej fått komma dit och kolla på det har bara bilder ) skruva på en tæcksida utanpå den skadade sidan.

Frågor på detta:

Kan HTH`s teoristæmma och bænkplatta behøver bytas eller ær det som jag tror bara ett sætt før dom att førsøka krænga en ny bænkplatta ?

Kan något av mina alternativ funka samtidigt som det håller fuktkraven ?

Vad finns det mer før alternativ ?

Allt tankar och idèer ær vælkomna !

Tack på førhand !

Fredrik Larsson

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.