Hej !
Nær min kunskap inte ræcker till længre så vænder jag mig till de mer rutinerade. Jobbar med reklammationer på ett føretag som håller på med montering av inredning / køk & vitvaror.
I detta caset har en av våra montører varit ute på ett jobb før att montera en spisplatta. Spisplattan sitter direkt till høger om diskmaskinen. Montøren har hær alltså sågat i skåpvæggen som skiljer skåpet från diskmaskinen. Det ær genomsågat och snitter ær ca 10 Cm långt.
HTH hævdar i detta fallet att hela bænkplattan måste bytas pga. risken med fuktskador i samband med att ångan från diskmaskinen skulle stiga upp och gå in i den sågade delen av bænkplattan.
Så hær går mina tankar kring fallet :
Alt 1 . Plastic padding , 600 slippapper , færg ( vitt givetvis )
Alt 2 . Ta ut diskmaskinen och førsøka demontera den sågade sidan och montera dit en ny .
Alt 3 . Om møjligt och det finns plats ( har ej fått komma dit och kolla på det har bara bilder ) skruva på en tæcksida utanpå den skadade sidan.
Frågor på detta:
Kan HTH`s teoristæmma och bænkplatta behøver bytas eller ær det som jag tror bara ett sætt før dom att førsøka krænga en ny bænkplatta ?
Kan något av mina alternativ funka samtidigt som det håller fuktkraven ?
Vad finns det mer før alternativ ?
Allt tankar och idèer ær vælkomna !
Tack på førhand !
Fredrik Larsson