Undrar om man kan laga sönder bänkskiva?

• Hand håller en avbruten bit från en vit marmormönstrad bänkskiva, nära en spishäll med WiFi-symbol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Man har ju sett många videor (främst av asiater?) som använder ramen nudlar och superlim. Vet dock inte hur bra det fungerar, men kanske du kan hitta något lämpligare fyllnadsmedium? De slipar sen det och avslutar med att färglägga det identiskt med originalet. Ser bra ut på video men vet dock inte alls hur seriöst det är. :thinking:

• Haha
LoweW
  • Laddar…
Sahar Hanna Sahar Hanna skrev:
Undrar om man kan laga sönder bänkskiva?
på Elgiganten kan du beställa komposit lim vit

Kontakta stenfirma. Vi har slagit bort flisor två gånger på våran kompositskiva under de 12 år vi haft den. De lagar den med stenmjöl, din sparade skärva och speciella UV-härdande lim. Sätt en tejpbit över den skadade ytan för att hålla rent från fett tills dess att det blir lagat.

D dan-lind skrev:
Kontakta stenfirma. Vi har slagit bort flisor två gånger på våran kompositskiva under de 12 år vi haft den. De lagar den med stenmjöl, din sparade skärva och speciella UV-härdande lim. Sätt en tejpbit över den skadade ytan för att hålla rent från fett tills dess att det blir lagat.
Vi (jag) har precis fått en liknande skada, flisan flög dock iväg och vi lyckas inte hitta den. Går det ändå att laga?..

B BeataM skrev:
Vi (jag) har precis fått en liknande skada, flisan flög dock iväg och vi lyckas inte hitta den. Går det ändå att laga?. De är duktiga på att laga men desto större bortalagen och borttappad skärva desto svårare att få det ”osynligt”.
B BeataM skrev:
Vi (jag) har precis fått en liknande skada, flisan flög dock iväg och vi lyckas inte hitta den. Går det ändå att laga?..
Det tror jag absolut. Men ju större saknad bit desto svårare att få det ”osynligt” skulle jag gissa.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.