Hej.
Jag ska byta ut den gamla altanen på landet och står inför sågra funderigar.
Den nuvarande altanen är byggd på den gamla skifferaltanen (vet ej hur den ser ut då vi ej rivit den gamla altanen än, det görs i helgen)
Den är som det ser ut byggd med väldigt tunna "reglar" ser ut att vara samma virke överallt dvs ca 22x95 till både "grund" och trall.
Min fråga är nu då husägarna vill behålla den så låg som möjligt om man kan bygga med liggande 45x70 regel och 28x120 trall ?
Vad talar emot med liggande regel?