Byggahus.se

Lättbyggd lounge-soffa, utemöbel

1. C
    Renoverare · 469 inlägg

claym

Renoverare

Jag undrar snarare om tofflorna kan klassas som ett dolt fel? Känns som att tråden gott kan övergå till att diskutera detta då det inte avhandlas så ofta på BH ;)

2. B
    Medlem · 145 inlägg
    Riktigt snyggt. Har de senaste dagarna börjat fundera på att göra något liknande, och så snubblar jag på den här tråden. Nu finns ingen återvändo.

3. T
    Medlem · Västra Götaland · 2 821 inlägg

ToRy

Medlem
    Troligen inte. Det här kommer bli den nya plast eller papper-tråden. Eller vem borde betala om grannes träd faller på min bil-tråden. Eller får man flytta på cykeln någon ställt på min tomt-tråden. Eller nåt. Jag ser ingen lösning alls faktiskt. Internet kommer mättas av sandal- och toffelinlägg! :rofl:
    Jag har funnit mitt kall. :giggle:

Knappast dolt fel, toffelsandalen är ju fullt synlig, bärarens upplysningsplikt är uppfylld. Och troligen är sandaltofflan inte värd tillräckligt mycket för att det ska bli något ändå. (Sorry Kroonan, det är väldigt fina skodon, men jämfört med den snygga soffan är värdet ringa. :confused:)

(Crap, jag har alldeles för mycket dötid på jobbet för tillfället... :dizzy:)

4. A
    Medlem · västra götaland · 266 inlägg

Andreas Ludde Lundell

Medlem
    • Laddar…
  5. Kroonan
    Medlem · 11 inlägg

Kroonan

Medlem
    Jättefin. Jag gillar verkligen din armstödsdesign. Går skruvarna ända in till den mittersta regeln eller har du fäst den innan? Har du någon bild från när den var halvgjord. Jag är nyfiken på hur du gick tillväga då jag är sugen på att själv bygga mig en liknande tron.

6. A

Andreas Ludde Lundell

Medlem
    Dålig på att ta bilder under byggnation, är så inne i arbetet så jag glömmer bort bilderna ;)

Det är stacketribbor 28x45 jag använt mig av var av två liggande och en stående som sedan kläs in med liggande ribbor.
    Gjorde två stycken lika dana kortsidor som skruvade i benen till fåtöljen och sedan klädde jag in allt

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    sketch-1592219296644.png
    JPEG_20200615_131155_6603688195821250932.jpg
    JPEG_20200615_131235_2838300585132910082.jpg

7. Kroonan
    Medlem · 11 inlägg

Kroonan

Medlem
    Tack för bilder och förklaringar. Jag har lite virke kvar så jag kanske satsar på att göra något liknande.

8. D
    Medlem · 10 inlägg
    Wow! Såååå fint!! Ska försöka oss på något liknande i sommar. Tack för bra beskrivning också :)

9. Davlun80
    Medlem · 2 inlägg

Davlun80

Medlem
    hej verkligen snygg soffa du råkar inte ha en ritning eller beskrivning över hur du byggde denna soffa?

10. A

Andreas Ludde Lundell

Medlem
    Tackar, absolut ingen detaljerad ritning, mycket kommer ur hövvet när jag bygger.
    Gör en enkel mall på en spånskiva så alla delar blir lika i vinklarna.

• Laddar…
  11. Davlun80
    Medlem · 2 inlägg

Davlun80

Medlem

Tusen tack för det

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.