Hej,
Nyss installerat en badrumsfördelare från vatette enligt instruktion men får den inte att sluta läcka i en av kopplingarna. Har testat att demontera och montera om (ej klämring/mutter) utan skillnad. Sist testade jag med unipack rörkitt på ytorna innan jag drog åt. Jag har tittat på klämkopplingen och röret syns i båda hålen.
Vad mer kan man försöka med?
Nyss installerat en badrumsfördelare från vatette enligt instruktion men får den inte att sluta läcka i en av kopplingarna. Har testat att demontera och montera om (ej klämring/mutter) utan skillnad. Sist testade jag med unipack rörkitt på ytorna innan jag drog åt. Jag har tittat på klämkopplingen och röret syns i båda hålen.
Vad mer kan man försöka med?
Medlem
· Västernorrland
· 11 052 inlägg
nån reva i nån slang? Eller är det rör i väggen?
Jag tryckte in det hårt och märkte jäms med. Drog ut och kapade och satte på den speciella stödhylsan. Var sedan tvungen att först dra mot en enkel 15mm gäng på varje fäste innan jag kunde montera fördelaren då media rören pressade ut så hårt.K KjellTimell skrev:
Kan vara att det löste sig när jag drog åt muttrarna på badkarsblandaren. Kanske det läckte tillbaka i ytterröret till fördelaren? Den är placerad lägre än blandaren. Det var i anslutningen i röret till denna blandare som det läckte.
Klicka här för att svara