Hej,
Vi har testkört vattenkranen till vårt sommarvatten och det sprutar typ lika mycket ur kranen som det kommer ur slangen
Jag skulle tippa på att den är minst 30 år gammal, säkert mer.
Jag är helt grön på området, är det någon som kan putta mig i rätt riktning.. Går det att köpa en ny kran, eller är det en packning? Andra idéer?
Stort tack!
Vi har testkört vattenkranen till vårt sommarvatten och det sprutar typ lika mycket ur kranen som det kommer ur slangen
Jag skulle tippa på att den är minst 30 år gammal, säkert mer.
Jag är helt grön på området, är det någon som kan putta mig i rätt riktning.. Går det att köpa en ny kran, eller är det en packning? Andra idéer?
Stort tack!
Det går troligen att packa om kranöverdelen, kan gå att byta kranöverdelen också.
Eller så byta hela tappkranen, tex,
https://www.bauhaus.se/tappventil-trio-perfekta-standard-blyfri-azh-massing-g15
https://www.esska.se/shop/Tappkran-for-fathal-massing-3-4-eller-1-2---4800012x-20950?hlid=4800012
Eller så byta hela tappkranen, tex,
https://www.bauhaus.se/tappventil-trio-perfekta-standard-blyfri-azh-massing-g15
https://www.esska.se/shop/Tappkran-for-fathal-massing-3-4-eller-1-2---4800012x-20950?hlid=4800012
Klicka här för att svara
