Vi har ett Timanttiskåp med en lådenhet och nu kan inte den nedersta lådan stångas helt. Det tar stopp när det återstår ungefär fem centimeter. Se bifogad bild där lådan är helt öppen. Det kanske har trillat ner något från någon övre låda och som nu fungerar som stopp vid stängningen av den nedersta lådan. Det sedvanliga sättet att dra loss lådor från skåp, dvs att dra ut lådan helt samtidigt som man lyfter den, funkar inte. Att skruva bort skenorna från lådan känns riskfyllt. Dessutom kan det kanske vara så att skenan även sitter fast med en skruv nr 2 som sitter i den inre delen av skenan som på bilden är dold av skåpet. Skruv nr 1 sitter i den ände av skenan som syns på bilden. På skenan finns ingen detalj som kan tryckas in. Tips?
Produkter som diskuteras: "dold Skruv"
Trallverktyg Deck Tool 2.0 FAST
För dolt skruvmontage av trall
635 kr inkl moms
Läs mer
Det där som "kanske ramlat ner bakom" om du inte räcker in för att känna så använd mobilen och filma olika vinklar. Om inget syns direkt så är det skenorna, det kan vara skräp eller en skruv som gängat ut lite. Borde gå att känna om det är på vänster eller höger sida det tar emot. - Lycka till
Oj så dum jag är. Jag har nu skruvat loss båda skruvarna och då kunde ju lådan dras loss från de två skenorna. Då visade det sig att ett föremål låg inne på skåpets bakre bottenyta och hindrat lådan att stångas helt. Tack!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur få ut kärvande byrålåda?
Möbelsnickeri -
Hur limmar jag inuti en frys? Inte fryslådan utan själva väggen 🙃
Vitvaror -
Mjölkpapp under trägolv i lada eller inte?
Golv -
Vad gör man med en läckande värmepump den läcker från den stora lådan inte gjort förut,är en fighter36OP??är det allvarligt eller smuts nånstans ?
Värmepumpar -
Förvaring i dynlåda över vintern
Altan & Uteplats