BerraBo skrev:
Eller kanske den här passar bättre
[länk]
[bild]
Det där skulle ju faktiskt kunna funka. Men i första hand tänkte jag försöka få tag i en induktionsvärmare.

Jag skulle inte prova att laga med induktion med vatten i rören, värmen går till vattnet inte till röret, ta en gummibit o en slangklämma vira runt skarven som läcker o dra åt tills det slutar läcka. Laga sen röret i sommar när du kan tömma systemet i lugn o ro.

Går inte att värma med vatten i rören. Finns inte en chans.

Nej, värma med vatten i har jag inte tänkt. Faktum är att det inte blir speciellt mycket vatten på golvet, det rinner längs röret en bit och verkar förångas i ungefär samma takt som det rinner ut.

http://www.blys.se/sv/artiklar/rimac-induktionsvarmare-15kw-inkl-19mm-26mm-och-flexibel.html

Googlade bara lite snabbt, du kan ju göra ett verktyg själv om du köper en gammal spis på blocket i princip. Kräver att du är kunnig förstås.

Men med ett tomt rör, på svåråtkomlig plats så är det rätt smidigt, när du värmer på detta sätt så är det så snabb uppvärmning att spridningen inte är lika stor. Har själv sett demo på detta.

Men som sagt, tillfällig lagning så kan du nästan lika gärna köra en klämma och sen byta röret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.