Hej! Bor i ett 40-talshus där övervåningen är tillbyggd på 70 talet. har bott i huset tio år.
förra vintern började det rinna in vatten vid takkuporna på övervåningen, rann ner i golvet och vidare ner i taket i matrummet. även lilla toaletten på övervåningen blev fuktskadad på en vägg. alla fuktgenomslag verkar komma i anslutning till takkuporna, även i år. pust!!
Detta har inte hänt på tio år. har det med det tjocka snötäcket att göra? vad kan jag göra?
skall ev. sälja till våren och vill att allt skall vara åtgärdat. anticimex var där i somras och det fanns ingen fukt alls kvar i väggarna el. innertaket. är så rädd att det blir lika igen i vår.
en snickare tyckte vid en snabb titt att taket ser ok ut. papp med takpannor på. har någon några tips? :wow: