Andreas_Hansson skrev:
Det droppar ur den igen.Jag kanske ska bygga om lite efter semestern.
Ska kolla upp den riktigt då

Lite kommer den alltid att "läcka".

Varje gång som du tappar ut varmvatten ur ditt system så fylles beredaren/slingorna med kallt vatten som sedan "ökar" i volym när det blir uppvärmt. Om man då inte tappar ur varmvatten ofta så måste denna volymökning ta vägen någonstans. Dvs säkerhetsventilen öppnar och släpper ut lite vatten. Hur mycket beror dels på hur mycket vatten man tappade ur och hur ofta. Det är därför som den sitter där den gör, för att hålla trycket i varmvattenledningarna på en "normal" nivå.

Motionerar man den sedan inte regelbundet så kommer den med tiden att läcka mer och mer..... kanske inte alla men många.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.