Hej! Är grönare än grön på VVS. Jag har identifierat att min bänkdiskmaskin från Electrolux (ESF2400OW) läcker där slangen från ballofixen skruvas på. Det droppar långsamt oavsett hur mycket jag drar åt känns det som. Slangen är inte original utan jag tror farsan fixade en från Clas O för att passa då maskinen har ett mått vid ballofixens ände och ett annat i diskmaskinens. Dessutom behövdes en extra lång slang.
Har ni möjlighet att guida mig i vad jag behöver? Är det så enkelt som ny packing, eller bör jag byta hela slangen? Det är alltså i den större änden som det läcker.
Mvh
K
Har ni möjlighet att guida mig i vad jag behöver? Är det så enkelt som ny packing, eller bör jag byta hela slangen? Det är alltså i den större änden som det läcker.
Mvh
K
Redigerat:
Brukar det inte vara gummipackningar i såna?
Köp ett par nya packningar i rätt storlek, de kostar inte många kronor, annars köp en ny slang. De kostar ca 120-200kr så knappt värt besväret att hålla på med nya packningar faktiskt. Ser ut som du ska ha 3/4" x 1/2" om jag inte ser fel, kolla upp för just din modell. Ta med gamla slangen och jämför går också såklart.
Om någon tittar konstigt, bara le mot dem och säg att du är ute och rastar din tama stålorm. Då tror de du är galen och låter dig vara, för vem vågar jävlas med en galning som går runt med en stålomspunnen slang?
Köp ett par nya packningar i rätt storlek, de kostar inte många kronor, annars köp en ny slang. De kostar ca 120-200kr så knappt värt besväret att hålla på med nya packningar faktiskt. Ser ut som du ska ha 3/4" x 1/2" om jag inte ser fel, kolla upp för just din modell. Ta med gamla slangen och jämför går också såklart.
Om någon tittar konstigt, bara le mot dem och säg att du är ute och rastar din tama stålorm. Då tror de du är galen och låter dig vara, för vem vågar jävlas med en galning som går runt med en stålomspunnen slang?
Tack ska du ha! Jag tog med packningarna och slangen till en lokal vitvarubutik här i Götet. Köpte två packningar enligt butiksföreståndarens rekommendation. Jag var lite skeptisk dcok den nya gummipackningen har ett något mindre hål än den blå original. Men den funkar och håller tätt. Hoppas inte det finns någon farhåga med att den inte var lika bred i hålet. Tänker om det finns risk att det lossnar gummi med tiden som letar sig in genom ventilen och in i maskinen. Men jag kanske är överdrivet orolig.torparavgrund skrev:
Brukar det inte vara gummipackningar i såna?
Mvh / K
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Pergola i anslutning till uterum och hus (BYA)
Utbyggnad och tillbyggnad -
Diameter på anslutning till utslagsvask
Vatten & Avlopp -
Hjälp med läckande avlopp till handfat
Vatten & Avlopp -
Kan jag använda befintlig anslutning till min nya köksblandare?
Vatten & Avlopp -
Husvagn: problem med läckande anslutning till kökskranen
Vatten & Avlopp