Så här ser det ut nu. Vi väntar på elektriker som ska sätta kontakt för framtida diskmaskin i skåp (jag ska inte ha diskmaskin nu).

Fråga 1 Läckageskydd
Ska man montera något sånt här kit där det även ingår någon slags skydd mot vägg?
Skåpet till höger är 40 cm med passbit på 7,5 cm, diskbänkskåp 60 cm och till vänster om det, ett 60 cm skåp med m lådor.
https://www.if-sakerhet.se/vattenskyddspaket-aquateam-systempaket-45-60.html

F
råga 2: Diskmaskin i framtiden
Om jag skulle vilja ha diskmaskin i framtiden blir det svårt att montera det med ett annat speciellt skåp för diskmaskin där till höger? Dvs en mindre modell diskmaskin på 45 cm bredd.? Nu har jag skåp med lådor. Ikeasäljaren sa att det inte var problem
Hur funkar det när man lagt på en rostfri bänkskiva.?Måste man riva ut köket igen?

Ej färdigställt kök som väntar på elinstallationer, med synliga rör och ett tomt skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
I det skåp rören går in skall säkertvatten reglerna beaktas
hur du skall få in en 45 disk här förstår jag inte

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
A
ah du har 47,5 cm att sätta in disk på det kan fungera bara du slänger ut dit 40cm
förbered så att det bara är att dra ut när du skickar in disken

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
I det skåp rören går in skall säkertvatten reglerna beaktas
hur du skall få in en 45 disk här förstår jag inte
Ja, det är 47,5 med passbiten. Det här skåpet som är nu kommer vara med lådor. Enligt Ikeasäljaren skulle det inte vara något problem att sen byta till ett annat speciellt skåp för att han en liten diskmaskin på 45 cm..
Då måste jag förstås ta bort skåpet som är där nu.
Eftersom jag inte just nu för egen del är i behov av diskmaskin ville jag inte bara ha ett typ tomt skåp där utan valde ett jag som jag skulle använda mer praktiskt. Bara det går att byta i framtiden dels om jag själv skulle vilja ha diskmaskin eller om jag säljer lägenheten att de som köper kan installera diskmaskinen utan att behöva riva ut köket.

A
Du kan inte ställa en disk inne i skåp du måste helt ta bort det du har

electroluxaren skrev:
Du kan inte ställa en disk inne i skåp du måste helt ta bort det du har
Aha. Är det inte nåt integrerad variant man har? Bakom en Ikealucka? Har 0 koll på diskmaskin. Men nu är det ju ändå inte aktuellt bara för framtiden. Får väl fråga om jag köper en sådan.

A
M Marijairena skrev:
Aha. Är det inte nåt integrerad variant man har? Bakom en Ikealucka? Har 0 koll på diskmaskin. Men nu är det ju ändå inte aktuellt bara för framtiden. Får väl fråga om jag köper en sådan.
nej du behöver inte ha en integrerad variant men luckan slutar då högre upp från golvet och linjerar inte med IKEAs kök av idag, kommer du att vilja ha en integrerad maskin bör du redan nu se till att du skaffar en täcklucka som passar den övriga inredningen.
dessa båda maskintyper står direkt på golvet och passar inte i något skåp, därför bör du redan nu se till att ditt golv har samma nivå där den tilltänkta diskmaskinsplaceringen skall vara som golvet framför

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.