Vattenlåset behöver du inte byta, är ett ifö contura. Skulle någon koppling läcka så är det bara att byta packning

Staffans2000
B Bengt Henrik skrev:
Troligtvis är det packningen som inte håller tätt. Vasken ser ut att vara en med flänsad stos och då behöver du denna koppling.

[länk]
Den har han redan.
Linda gängtejp hårt runt diskbänksflänsen så att tejpen dras åt. På så vis får du en extra packning som kopletterar eller ersätter din gamla. Vulktejptipset har samma funktion.

Staffan

Är det några speciella packningar som man måste beställa från leverantören? Vad är bäst? Gängtejp, vulvtejp eller packningspasta & lin? Tänker att alla sånahär småsaker kan jag testa innan jag köper nytt, skadar inte att spara pengar.

Tack igen för alla svar!

P
Tror du kan greja de där utan att köpa nytt.

Om alla delar finns kvar o du monterar rätt så smörj på gängen lite på koppling (stora muttern du ringat in som sitter mot flänsen)

Som sagt smörj på så du kan dra det där "lilla extra", byt packningar om du känner för det.
Köp då ifö egna contura packningar.

Mvh

Okej, ger det ett försök imorgon :) Roligt att lära sig nya saker!

Tänkte bara påpeka att den inramade överfallsmuttern ser ut att sitta påtagligt snett, så den skarven kan vara otät. Ett läckage där lär väl dock inte leda till vatten på det ställe TS uppger, så detta har väl ingen bäring på det aktuella problemet. Grå inramad överfallsmutter på avloppsrör sitter snett, markerad med rött, vilket kan indikera en potentiell otäthet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BeryBus BeryBus skrev:
Sen har jag en till fråga, läst att avloppet lär ha luft för att det inte ska bli vakum och stanna. Är det något man har under diskhon?
Nix, behövs ej under diskhon. Är enbart toalettstolens avlopp som kan behöva luftning.

M MatsTyresö skrev:
Tänkte bara påpeka att den inramade överfallsmuttern ser ut att sitta påtagligt snett, så den skarven kan vara otät. Ett läckage där lär väl dock inte leda till vatten på det ställe TS uppger, så detta har väl ingen bäring på det aktuella problemet.[bild]

Nix, behövs ej under diskhon. Är enbart toalettstolens avlopp som kan behöva luftning.
Jag såg det också när jag laddade upp bilden, har dock hållit tätt i 3 år :)

Tack för svar :P

Verkar som allt håller tätt just nu, provspolat ett tag. Tack för alla svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.