Hej
Vi har en tvättstuga där luckorna får sprucken lack, främst på skåp som sitter uppe.
Antar att det är värmen som gör det ( det blir rätt varmt där inne när torktumla går och dörren är stängd.
Hur gör man om man vill renovera upp dessa ?
Antar att den gamla lacken måste bort, för sprickorna kommer igen om man slipar och spacklar bara?
Hur får man bort orginlallack på bästa sätt?
Vi har en tvättstuga där luckorna får sprucken lack, främst på skåp som sitter uppe.
Antar att det är värmen som gör det ( det blir rätt varmt där inne när torktumla går och dörren är stängd.
Antar att den gamla lacken måste bort, för sprickorna kommer igen om man slipar och spacklar bara?
Ja jag tror kondensorn i torktumlaren är dålig, så i stället för att kondensera all fukt så trycker den nog ut det i rummet.MultiMan skrev:
Vi har inte behövt tömma vattenbehållaren på ett tag nu när jag tänker efter... Så jag får nog ta ett kul på den.
fel kvaliett på lacken om den inte klarar av en tvättstugaW Wendtm86 skrev:Hej
dessutom får det aldrig bli varmare än normal rumstemperatur när du kör torktumlaren då kondenseringen upphör att fungera och din elförbrukning mångdubbleras.
I ditt fall ser det ut som om dörren skall vara fullt öppen
Klicka här för att svara