Hej
Vi har en tvättstuga där luckorna får sprucken lack, främst på skåp som sitter uppe.
Antar att det är värmen som gör det ( det blir rätt varmt där inne när torktumla går och dörren är stängd.
Hur gör man om man vill renovera upp dessa ?
Antar att den gamla lacken måste bort, för sprickorna kommer igen om man slipar och spacklar bara?
Hur får man bort orginlallack på bästa sätt?

• Skåplucka med sprucken lack i tvättstuga, detaljvy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av skåplucka med sprucken lack och metallhandtag i tvättstuga.
    Skapa konto
  • Sprucken lack på vit skåplucka i tvättstuga med metallhandtag.
    Skapa konto
är det inte foljerade luckor? Om folje så blir det svårt att återställa

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ingen aning, hur vet man det?
Min gissning är att det är sprutlackat.

MultiMan
Ser ut som lackat som släppt pga kombination hög fukthalt och värme. Aldrig sett att enbart värme gett ett sådant resultat. Förbättra ventilationen i rummet.

MultiMan MultiMan skrev:
Ser ut som lackat som släppt pga kombination hög fukthalt och värme. Aldrig sett att enbart värme gett ett sådant resultat. Förbättra ventilationen i rummet.
Ja jag tror kondensorn i torktumlaren är dålig, så i stället för att kondensera all fukt så trycker den nog ut det i rummet.
Vi har inte behövt tömma vattenbehållaren på ett tag nu när jag tänker efter... Så jag får nog ta ett kul på den.

W Wendtm86 skrev:
Hej
Vi har en tvättstuga där luckorna får sprucken lack, främst på skåp som sitter uppe.
Antar att det är värmen som gör det ( det blir rätt varmt där inne när torktumla går och dörren är stängd.
Hur gör man om man vill renovera upp dessa ?
Antar att den gamla lacken måste bort, för sprickorna kommer igen om man slipar och spacklar bara?
Hur får man bort orginlallack på bästa sätt?
fel kvaliett på lacken om den inte klarar av en tvättstuga

dessutom får det aldrig bli varmare än normal rumstemperatur när du kör torktumlaren då kondenseringen upphör att fungera och din elförbrukning mångdubbleras.
I ditt fall ser det ut som om dörren skall vara fullt öppen

Ja det ser ut som förra ägaren köpte inredning till tvättstugan själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.