Byggahus.se
Mitt kylskåp (rostfritt Electrolux 3500) slutade kyla så jag köpte ett vitt likadant som fungerade. Jag började då att flytta över dörr och plastdetaljer för att få det se snarlikt ut som det rostfria. När jag då tog av översta plastdelen (där kretskortet sitter) så är kylskåpet sedan helt dött, får ingen ström. Behöver därför hjälp att få igång den igen, vart börjar jag felsöka?

Tack på förhand!
 
Välkommen till forumet.

Bilder brukar underlätta.
Har du lossat någon kontakt?
Kan någon kontakt ha lossnat ofrivilligt?
 
Tack!
Har inte lossat någon kontakt, åtminstone vad jag vet. På kretskortet har jag försökt lätt trycka på alla kontakter, ingen skillnad. Har nu gått med en spänningsdetektor och det är på den som är rödmarkerad på bilden och tillhörande kablar det inte ger något utslag. Kablarna från den går in på två olika ställen i kylskåpet (de vita kablarna).
 
  • Inuti en elektronisk enhet med kretskort, transformator, kondensatorer, kablar. Markerad område med kontakter. Reparation eller service.
  • Närbild på svart bur med småfågel, troligen en undulat, synlig genom galler. Fågeln tittar ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bakdel av öppen kyl, svart kondensatornät, kablar, termostat, oorganiserade delar, behöver städning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett djur bakom metallgaller, oklart vilket, synlig päls och öra, med vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
E EmilEmil123 skrev:
Tack!
Har inte lossat någon kontakt, åtminstone vad jag vet. På kretskortet har jag försökt lätt trycka på alla kontakter, ingen skillnad. Har nu gått med en spänningsdetektor och det är på den som är rödmarkerad på bilden och tillhörande kablar det inte ger något utslag. Kablarna från den går in på två olika ställen i kylskåpet (de vita kablarna).
det är tempgivarnas kontakt
 
A
E EmilEmil123 skrev:
Mitt kylskåp (rostfritt Electrolux 3500) slutade kyla så jag köpte ett vitt likadant som fungerade. Jag började då att flytta över dörr och plastdetaljer för att få det se snarlikt ut som det rostfria. När jag då tog av översta plastdelen (där kretskortet sitter) så är kylskåpet sedan helt dött, får ingen ström. Behöver därför hjälp att få igång den igen, vart börjar jag felsöka?

Tack på förhand!
inte full kräm i uttaget?
kollat med brödrosten?
 
electroluxaren skrev:
det är tempgivarnas kontakt
Ja precis, men har den någon påverkan på strömmen? För kylskåpet är helt dött nu.
 
electroluxaren skrev:
inte full kräm i uttaget?
kollat med brödrosten?
Jag har testat uttaget och det är inget fel där
 
A
E EmilEmil123 skrev:
Ja precis, men har den någon påverkan på strömmen? För kylskåpet är helt dött nu.
nej
 
A
E EmilEmil123 skrev:
Jag har testat uttaget och det är inget fel där
då är det fel på kretskortet
 
electroluxaren skrev:
då är det fel på kretskortet
Tack så mycket för hjälpen! Bytte kretskort från gamla kylskåpet och nu funkar det! Men ett annat problem har dykt upp. Har svårt att få fast övre plastskyddet helt rätt så dörren blir otrolig känslig (den varnar att den är öppen). Kan jag lura den sensorn på något enkelt sätt?
 
A
E EmilEmil123 skrev:
Tack så mycket för hjälpen! Bytte kretskort från gamla kylskåpet och nu funkar det! Men ett annat problem har dykt upp. Har svårt att få fast övre plastskyddet helt rätt så dörren blir otrolig känslig (den varnar att den är öppen). Kan jag lura den sensorn på något enkelt sätt?
höj dörren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.