Ja, jag vet... Ännu en fråga om krysslaser.... Men jag skulle väldigt gärna behöva råd. Jag har sökt på forumet men blir inte riktigt klok... Jag är på gång att börja bygga ut en altan och behöver en krysslaser. Hade tänkt hålla mig under 2000 kr men läser jag recensioner och åsikter om ALLA krysslasrar under denna nivå så säger 70% att de är heeelt värdelösa utomhus och 30% att de funkar skitbra, bara man väntar lite tills det börjat skymma lite. Jag har inget emot att mäta ut på kvällen men finns det någon i min prisklass som klarar det eller är dessa egentligen bara för inomhusbruk?

Köp en begagnad Bosch GLL 3-80 och en mottagare så kan du jobba i dagsljus för nästan dom pengarna.

Stefan N Stefan N skrev:
Köp en begagnad Bosch GLL 3-80 och en mottagare så kan du jobba i dagsljus för nästan dom pengarna.
Nja, på Blocket och Marketplace verkar den ligga på mer än det dubbla. Såg däremot en grön Dewalt för under 2000 kr på Amazon men den kanske inte heller räcker till utan mottagare? Är det så att jag måste upp till ca 5000 kr för att det ens ska fungera?

Har hört rykten om att det ska finnas en grön krysslaser på Wish för typ 500 spänn som ska funka bra. Har dock inte sett den själv.

Det är nog som med kärring, man får leta rätt på nåt man har råd med och lära sig leva med den!
Men ska du ha nån chans ska du se till att den är grön!

• Gilla
Jakobk
  • Laddar…
Jag var och kikade på lite olika lasrar (plural?) och blev rätt imponerad av de med grön laser. Dewalt DW088cg syntes extremt tydligt, även Ryobi hade en billig modell som syntes bra. De har ett erbjudande på en Skil för under 1000 kr med stativ men batterierna var slut så kunde inte testa den.

Har lite Dewalt-grejer sedan tidigare och var nära att slå till på den, men problemet var att den inte kan låsas och tiltas. Det kan däremot Bosch GCL-15, även den med riktigt bra synlighet. Tror att den skulle funka även utomhus när solen börjat gå ned.

Men! Så klart så var det ju inte så enkelt... Man är ju snål och surfar runt efter bästa priset :) Och då inser man att det finns en modell som heter "Bosch GLL 2-15 G" och en som ser exakt likadan ut som heter "Bosch GCL 2-15 G". Vad är skillnaden?? Är den ena gråimport via Amazon?

johnnur johnnur skrev:
Jag var och kikade på lite olika lasrar (plural?) och blev rätt imponerad av de med grön laser. Dewalt DW088cg syntes extremt tydligt, även Ryobi hade en billig modell som syntes bra. De har ett erbjudande på en Skil för under 1000 kr med stativ men batterierna var slut så kunde inte testa den.

Har lite Dewalt-grejer sedan tidigare och var nära att slå till på den, men problemet var att den inte kan låsas och tiltas. Det kan däremot Bosch GCL-15, även den med riktigt bra synlighet. Tror att den skulle funka även utomhus när solen börjat gå ned.

Men! Så klart så var det ju inte så enkelt... Man är ju snål och surfar runt efter bästa priset :) Och då inser man att det finns en modell som heter "Bosch GLL 2-15 G" och en som ser exakt likadan ut som heter "Bosch GCL 2-15 G". Vad är skillnaden?? Är den ena gråimport via Amazon?
Om någon undrar så saknar GLL de röda prickarna i golv/tak medan GCL har det. Bra om man ska sätta upp en lampa eller dra rör. Och inte jättemycket dyrare. Jag beställde en GCL 2-15 G helt enkelt. Den verkar funka för mina behov.

Det du kommer sakna först är 360, jag tyckte lätt att det va det som gjorde att det va värt att lägga till lite.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.