nikasp
Bor i Sollentuna och grannen behöver trimma sin stora Thuja så jag får tillbaka uppemot 70 cm av vår tomt på värsta stället på vår smala skaftväg. Låter på honom som att det är svårt att få tag på folk som kan göra det (så sa tidigare ägaren att det låtit senaste två åren = inget har gjorts).

Vad är era erfarenheter, är det svårt att få hem någon och klippa 25 meter hög Thuja mot pengar? Har själv svårt att tro det. Tar gärna tips och info om vad det kan tänkas kosta. Ska prata med grannen imorgon på morgonen om hur jag vill ha det. Problem är att de mot tidigare ägares vilja planterade bara 50 cm från tomtgränsen vilket är alldeles för lite.

25m hög, vi vill se bilder.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Haha, gick lite snabbt där. 4-4,5 meter hög och 25 meter lång ska det vara.

Krilleman
nikasp
Jepp, dock så vet man inte om slumpmässig-firma kan häckar eller om det blir en brun vägg mot oss nästa vår. Dvs. tacksam för tips om firmor som kan det här.

Redigerat:
Alla thujor du klipper mer än det ljusgröna kommer bli bruna där du klippt.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Svarar själv. Det verkar inte vara så svårt att hitta någon. Kostar ca 525 kr/tim före RUT + 1000 kr för bortforsling (+tid för lastning av släp). Ska ge grannen uppgifter alt. erbjuda att jag sköter kontakten och de tar hand om fakturan.

nikasp
29:e var det klippt och fint blev det! 1788 kr med RUT för tre timmars jobb och bortforsling.

• Gilla
kallun och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.