7 968 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Kostnad för betongplatta garage
Hallå,
Vad kan kostnaden vara för att gjuta en betongplatta 50-60kvm exkl. schakt dvs. endast för form, armering och betong. Den behöver inte vara isolerad.
Vad kan kostnaden för trämaterial till stomme för väggar och tak?
Detta är på landet och det går att få tag på vettigt folk med grävmaskin (upp till 18ton), grusbil men betongen får säkert köra 5-10 mil för att komma fram.
Tack!
Vad kan kostnaden vara för att gjuta en betongplatta 50-60kvm exkl. schakt dvs. endast för form, armering och betong. Den behöver inte vara isolerad.
Detta är på landet och det går att få tag på vettigt folk med grävmaskin (upp till 18ton), grusbil men betongen får säkert köra 5-10 mil för att komma fram.
Tack!
För material endast? Inget arbete?
Är det ungefärliga siffror du vill ha eller mer exakta?
Jag rekommenderar dig att göra en materiallista i excel och så räknar du på kostnaden på så vis om det är materialet som är intressant. Takstolar får du bestämma om du ska köpa färdigt eller göra själv.
Är det ungefärliga siffror du vill ha eller mer exakta?
Jag rekommenderar dig att göra en materiallista i excel och så räknar du på kostnaden på så vis om det är materialet som är intressant. Takstolar får du bestämma om du ska köpa färdigt eller göra själv.
Varför vill du inte ha isolering under plattan ?Cefalon skrev:
Hallå,
Tack!
Jag har precis byggt färdigt ett oisolerat garage på oisolerad platta, ca 8 x 4,5 meter. Allt material inkl plattan men ex takplåt landade på ganska exakt 90.000:- och då gjordes allt arbete själv. Plattan (5 kbm) gjöts med betongbil som har ca 3 mil att åka, all grävning och ifyllning gjordes med egna maskiner.Cefalon skrev:
Hallå,
Tack!
Följde Svenskt Träs byggbeskrivning för garage, väldigt enkelt och bra beskrivet där.
Cefalon skrev:
Hallå,
Min platta på 60 kvm hamnade på ca 90k, med kantelemt, armering och 20cm isolering. Gjorde det mesta själv, men hade hjälp med utgrävning och transport av grus (men till ett bra pris av lokala bonden)
Min platta på 64 kvm hamnade på ca 90k, med kantelemt, armering och 20cm isolering. Gjorde det mesta själv, men hade hjälp med utgrävning och transport av grus (men till ett bra pris av lokala bonden)Cefalon skrev:
Hallå,
Tack!
Plattan minns jag i huvudet, stommen kan jag kolla imorgon på datorn där jag har kalkylen.
Hela garaget på 60kvm och carport framför på 50 kvm landade på ca 400k, om jag räknar bort verktyg och lyft.
2020 gav jag 23kkr för kantelement, 200mm isolering, armering, etc. Sen 25kkr för att någon skulle gjuta åt mig (alltså betong och arbete). Platta på 50m2.
Köpte material från Beijer, var billigare än Hornbach, Byggmax, etc. Kräver dock att man begär offert
Köpte material från Beijer, var billigare än Hornbach, Byggmax, etc. Kräver dock att man begär offert
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Husköpare krävde 425 000 – får själva stå för 371 000 i rättegångskostnader
Artikelkommentarer -
Vad är rimlig kostnad för en betongplatta
Grund & Markarbeten -
Kostnad för läggning av oregelbunden sten på betongplatta
Golv -
Kostnad för uttorkning av betongplatta
Juridik -
Kostnad för betongplatta