Hej

Ska snart börja med bastupanelen. Försöker klura ut om det behövs kortlingar (inne i väggen) mellan reglarna för att sätta upp reglar inne i bastun som stöd till lavarna?

I de beskrivningar som jag kollat på (beijerbygg samt tylö) så sätts reglar på lavarnas kortsidor inne i bastun (på bastupanelen). Frågan är räcker detta eller behöver man kortla även mellan reglarna i väggen? Sen får man använda låååånga skruv och dra genom lavstöd/bastupanel/spikläkt/masonite och in i kortlingen ...?

/Mikael
 
Kortla lite med spikläkten,, i samma lager då såklart..
 
Ja exakt, du måste kortla innanför bastupanelen. Annars håller det aldrig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.