Hej
Ska snart börja med bastupanelen. Försöker klura ut om det behövs kortlingar (inne i väggen) mellan reglarna för att sätta upp reglar inne i bastun som stöd till lavarna?
I de beskrivningar som jag kollat på (beijerbygg samt tylö) så sätts reglar på lavarnas kortsidor inne i bastun (på bastupanelen). Frågan är räcker detta eller behöver man kortla även mellan reglarna i väggen? Sen får man använda låååånga skruv och dra genom lavstöd/bastupanel/spikläkt/masonite och in i kortlingen ...?
/Mikael