Hej,
Har ärvt en Partner gräsklippare med en B&S motor. Första klippningen i nya huset körde jag över/på att rör till torkvindan. Det blev tvärstopp i motorn. Efter detta krävs det 25-30 drag innan maskinen startar.
Någon som har en idé om vad det kan vara och framför allt, är det lönt att laga?
Har ärvt en Partner gräsklippare med en B&S motor. Första klippningen i nya huset körde jag över/på att rör till torkvindan. Det blev tvärstopp i motorn. Efter detta krävs det 25-30 drag innan maskinen startar.
Någon som har en idé om vad det kan vara och framför allt, är det lönt att laga?
När jag gjorde nåt liknande med vår förra klippare så var det vevaxeln som blev sned.
När man väl fick igång motorn så var det full gas och den lät väldigt högt.
Jag reparerade inte den. Och serviceverkstaden dömde ut den. Kan tilläggas att den var 1år gammal.
När man väl fick igång motorn så var det full gas och den lät väldigt högt.
Jag reparerade inte den. Och serviceverkstaden dömde ut den. Kan tilläggas att den var 1år gammal.
Har svårt att tänka mig andra anledningar till att den blivit svårstartad än att kilen klippts av, svänghjulet flyttat sig och tändningen hamnat fel. En enkel och billig skyddsmekanism, kilen ska klippas av och låta det tunga svänghjulet rotera vidare fritt om vevaxeln tvärstannar - då dras inte veven skev av ett svänghjul som försöker dra runt den trots att det inte går. Har du hyfsad mekvana och verktygstillgång bör du kunna byta den själv, själva kilen kostar inte mycket.
Klicka här för att svara

