Byggahus.se
Hej

Jag har fastnat för blank kornblå kakel som är vågig i ytan. Detta tänkte jag ha på två motsatta väggar i vårt badrum och på de andra väggarna vitt blankt kakel med samma vågiga yta. Nu är min fråga??.....vitt eller blått golv??. Blir det verkligen snyggt att blanda blank kornblå kakel med matt kornblå klinkers??. Har någon bilder på badrum i dessa kulörer??. Några andra tips och ideer??
L
 
I så fall blått golv. Men kan du inte minska ner på det blåa på väggen, det kan bli lite mycket plus att mörka färger minskar...Kan ni inte lägga i vissa blå detaljer på väggen i stället så det inte blir så mycket? 8)
 
Ett tips på hur du gör:
Klicka på den 4:e knappen från vänster i den nedre raden här ovanför (ser ut som en liten bild) då kommer det upp : () är egentligen hakparanteser
(IMG)(/IMG)
Mellan dessa lägger du in din länk
(IMG)här lägger du din länk i http format(/IMG)
 
Schackrutigt är också snyggt. Bara det inte blir för bladdrigt. Personligen tänker jag alltid på att det ska "hålla" i flera år framöver, dvs man ska inte tröttna på det. :)
 
Oj vad jag är velig.
Jag tror inte det behöver bli för mycket blått om man gör som jag tänkt..dvs 2 blåa väggar 2 vita väggar.
Schackrutigt golf tänker vi redan ha i vår lilla toalett men i vitt och svart. Därför vill vi inte ha schackrutigt i vårt badrum också.
HJÄLP!!
L
 
Hej LenaPena!
Om du gör golvet blått samt upp till halva väggen och sedan en snygg bård och resten upp vitt tror jag blir ganska snyggt, ska försöka infoga en bild...


jaja... det gick ju bra :-/
 
DragonLady skrev:
jaja... det gick ju bra  :-/
Jaså ;), e de nån som kan se bilden ???.
 
Nä... det var ju det som gick så bra.... ::)

Hur gör man då ??? kan man bara lägga in en länk till en bild, kan man inte t.ex. ta en från sin h.disc. ???
 
LenaPena skrev:
Nu är min fråga??.....vitt eller blått golv??
L
Jag tror att du ska fundera på om du vill ha ett
- Blått badrum med vita accentväggar
- Vitt badrum med blå accentväggar
Den skillnaden tror jag att det blir beroende på om du väljer blått eller vitt golv.

Personligen skulle jag absolut vilja ha ett huvudsakligen vitt badrum, och det betyder ju vitt golv i det här fallet, men där är ju smaken som ......
Å andra sidan skulle jag nog gärna vilja ha ett färgat golv med tanke på det praktiska, allt damm, hår, fläckar av diverse ;), spec. om man har barn, syns extra tydligt på ett vitt golv samt att "smutsiga" kakelfogar blir tydligare som kontrast till ett vitt golv.
Tänk också på att om du sätter de blå väggarna mittemot varandra så ser rummet kortare/smalare ut för ögat. Men det kan lika gärna vara en fördel beroende på badrummets mått, man kan "lura" ögat lite.

Ett alternativ är ju att välja det blå golvet och en blå accentvägg, då har du ju trots allt 75% av väggarna vita vilket inte bör ge totalintrycket av ett "helblått" badrum med vita accenter, utan förhållandet blått/vitt balanserar varandra rätt bra.

//Christina.

PS: Visst kan man ha matt klinker till blankt väggkakel, huvudsaken att det är samma serie så dom färgmässigt är gjorda för att matcha varandra, en viss liiiten skillnad i nyans blir det ju alltid med olika glans men det gör väl inget, så är det ju hos de allra flesta/DS.
 
Lena-Pena, tror du inte det kan bli lite "korrido känsla" med två motsatta väggar i en färg och dem andra i vitt?
På din fråga jag skulle säga vitt golv, eftersom blått skulle göra att badrumet känns ännu mindre.
Jag rekommenderar varm att köpa Höganäs CD så du kan prova dig fram innan du bestämmer dig. Den kostar lite drygt en hundring bara.

C.
 
Sist jag var på Höganäs ( = förra veckan) kostade deras CD närmare 300 kr. Kan tillägga att jag inte köpte den...
 
Kollat upp och det stämmer, priset är nu det dubbla jämfört med för 18 mån sedan! :-[
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.