1 936 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Köpt tomt/hus - inte samma vid tillträde som vid köpet
Hej,
köpt ett hus med härlig tomt. Vi är superpepp!
..dock så har säljarens städfirma klantat sig. När vi fått nycklarna och kommit till tomten visade det sig att det nu fanns massa glas på ett stort område (15kvm) av gräsmattan.
10 dagar senare efter tillträde noterade vi att de kastat bort vindsluckan också. Det är en fast trappa till vinden som är som ett rum, iaf på sommaren (oisolerat). Därav att vi inte tänkte på det. På visningen fanns en isolerad lucka som passade hålet.
städfirman har varit och plockat glas men vi är inte nöjda (jag hittade 8 bitar på 10min efter att de åkt.
Vad är rimligt att kräva?
köpt ett hus med härlig tomt. Vi är superpepp!
..dock så har säljarens städfirma klantat sig. När vi fått nycklarna och kommit till tomten visade det sig att det nu fanns massa glas på ett stort område (15kvm) av gräsmattan.
10 dagar senare efter tillträde noterade vi att de kastat bort vindsluckan också. Det är en fast trappa till vinden som är som ett rum, iaf på sommaren (oisolerat). Därav att vi inte tänkte på det. På visningen fanns en isolerad lucka som passade hålet.
städfirman har varit och plockat glas men vi är inte nöjda (jag hittade 8 bitar på 10min efter att de åkt.
Vad är rimligt att kräva?
Är det verkligen så mycket besvär och pengar att det är värt att bråka om? Min inre frid är värd mer än ett par tusen kronor.BirgitS skrev:
Dessutom riskerar ni att säljarna blir rejält sura på (rättvist eller inte) om ni skulle komma om ett år eller två och hävda dolt fel på någonting (kan bli väldigt dyrt, mkt mer än att städa gräsmattan) så då kommer ni ha en rejäl uppförsbacke.
Redigerat:
Klicka här för att svara