Hej,
Tänkte skaffa ny högtryck då den jag haft tidigare behövs på landstället. Använt Kärcher K5 tidigare och tycker väl att de är helt ok, lite plastiga. Hur som helt tänkte jag skaffa en ny som ska användas till att spola av båt, bil, stenar till infart och altan osv.
Till det stora dilemmat är att kränzle kostar ca 2 gånger så mycket som kärcher. Mem på tex pappret är det nästan samma specs gällande tyck och vattenmängd. Till er som har kränzle, upplever ni det som korrekt eller är det lite glädje siffror från kärcher?
Vad skulle ni säga är minimum bar / vattenflöde för hemmabruk?
Ni som har kränzle vilken har ni och rekommenderar ni den?
Tänkte skaffa ny högtryck då den jag haft tidigare behövs på landstället. Använt Kärcher K5 tidigare och tycker väl att de är helt ok, lite plastiga. Hur som helt tänkte jag skaffa en ny som ska användas till att spola av båt, bil, stenar till infart och altan osv.
Till det stora dilemmat är att kränzle kostar ca 2 gånger så mycket som kärcher. Mem på tex pappret är det nästan samma specs gällande tyck och vattenmängd. Till er som har kränzle, upplever ni det som korrekt eller är det lite glädje siffror från kärcher?
Det kan säkert stämma på ett ungefär, Kärcher är ändå en välrenommerad tillverkare, men du jämför ju en maskin avsedd för proffsbruk med en prisoptimerad konsumentmaskin. Två olika marknader med olika prissättning.D Datagubben skrev:
Sen anser nog många med mig att Kärchers konsumentprylar är lite väl prisoptimerade och bokstavligen faller i bitar med tiden.
Det som begränsar är ofta att man vill kunna köra maskinen på ett vanligt 10A vägguttag. Då finns en gräns för hur kraftig maskinen kan bli. Själv valde jag därför 10A-versionen av 1152 TST. Duger i de flesta fall mer än väl för hemmabruk, men nog finns det också tillfällen när man skulle behövt en kraftigare maskin.
Jag nöjde mig med enD Datagubben skrev:Hej,
Kränzle K 1050 TS
för liknande ändamål som du behöver den till. ca 6500kr kostar den. Finns med vinda också som kostar lite mer. Kraftigt plasthölje som känns stabilt.sett att det finns några modeller som har 140 bar och 10 liter i minuten, är det bättre än 150 bar och 8 liter i minuten? eller vad är att föredra?
Jag hade en Kärcher tidigare, motsvarande K5, den funkade helt ok tills den plötsligt lade av efter ett antal år.
Har nu en Husqvarna PW480 som jag tycker känns bättre, framförallt själva handtaget och det långa sprinklermunstycket. Återstår att se hur länge den håller.
Har nu en Husqvarna PW480 som jag tycker känns bättre, framförallt själva handtaget och det långa sprinklermunstycket. Återstår att se hur länge den håller.
för mig finns bara Kränzle det är kvalitet dom andra bara skit hade flera Kärcher innan gick sönder fans inga delar till dom men till Kränzle går allt att köpa till och med till äldre modelerD Datagubben skrev:Hej,
Köpte en lätt beggad Kärscher hetvattentvätt för 15+ år sedan och har inte ångrat mig en sekund! Jag har fått byta tryckmätaren som började läcka liiite, men fanns på halva internet att köpa så inga problem. Förbrukningsvaran RM 110 för att skydda/hålla värmedelen ren är väl det som skiljer i "bökighet" från en vanlig, men har gått åt 2liter på dessa år och tvätten säger till när det behöver fyllas på så...
Tryckreglering på handtaget om de 600/timmlitrarna skulle vara för mycket och temperaturinställning mellan 0-150°C.
En kompis körde 90°C på sin Quad och den kedjan var fettfri efter
Tryckreglering på handtaget om de 600/timmlitrarna skulle vara för mycket och temperaturinställning mellan 0-150°C.
En kompis körde 90°C på sin Quad och den kedjan var fettfri efter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder