Byggahus.se
Hej!

Skulle behöva lite hjälp med att klura ut vilken koppling jag behöver till min nya blandare, denna har 3/8 mutter. Säkert väldigt vanlig fråga, men känner mig lite osäker ändå :x
Som ni ser passar den inte riktigt nuvarande rör, som verkar vara R10 utvändig.
Skulle en sån här fungera mellan rör och blandare tror ni?

http://www.jula.se/catalog/bygg-och...stallation/kul-tappventiler/kulventil-452286/

Nedanför ser ni gamla blandaren.
bild-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild-3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Om du ska ha den ballofixen du länkat till så måste du behålla den raka kromade muffen där den sitter. I ovankant på muffen (visst är det 3/8"?) gängar du i ballofoxen och en "övergångsnippel" så du får utvändig gänga uppåt. Täta med lin i dom två övre skarvarna, inte i din befintliga nedåt på bilden.

Men räcker slangarna ner så köp två nya ballofixer med slät ände för gummipackning (inte klämringsände) så slipper du massa onödiga skarvar!
 
krilleman_215 skrev:
Om du ska ha den ballofixen du länkat till så måste du behålla den raka kromade muffen där den sitter. I ovankant på muffen (visst är det 3/8"?) gängar du i ballofoxen och en "övergångsnippel" så du får utvändig gänga uppåt. Täta med lin i dom två övre skarvarna, inte i din befintliga nedåt på bilden.

Men räcker slangarna ner så köp två nya ballofixer med slät ände för gummipackning (inte klämringsände) så slipper du massa onödiga skarvar!
Tack för hjälpen! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.