Jag vill installera en bänkdiskmaskin i min lägenhet. Det ser ut som om det finns lite förberett från någon tidigare hyresgäst, med uttag på kallvattenledningen (se bilden) och möjlighet att stänga av vattnet. Däremot funderar jag över hur jag ska koppla in anslutningsslangen (om slutar med en hona R15) till detta. Just nu är det ju hona på kopplingen, och hona på slangen, så uppenbarligen behövs något mer.

Jag köpte en övergångsnippel (R15 utvändig x R15 utvändig, Julas https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ipplar-och-bussningar/overgangsnippel-452149/ ), men när jag försöker använda den läcker den trots gängtejp, så jag började fundera på om det är fel sorts koppling, eller om jag bara behöver täta bättre.

Tar tacksamt emot all hjälp!
 
  • Anslutning med avstängningsventil och T-stycke på kallvattenledning, förberedelse för bänkdiskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V
Gummipackningar? Annars mera gängtätning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.