P
Hej,
Rörmokaren har gjort största jobbet och jag skulle bara koppla ihop tillförseln till diskmaskinen. Det behövdes även en övergångsnippel mellan kopplingen. Jag har en packning närmast vita blocket och har ordentligt med gängtejp på båda yttre gängorna.

I dessa två kopplingar blev det tätt, men om ni ser på bilden så läcker det mellan vita blocket och kopparfärgade (?) delen. En droppe var 30e sekund. Hur kan det läcka därifrån? Finns väl ingen packning där, sitter ju ihop med vita blocket? Drog jag åt för hårt?

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet!

Tycker det verkar som du fått den att ta sne gänger när jag ser bilden.
Skall vara gummipackning mellan diskmaskinens vattenstopp och den kromade övergången/bussningen från kökskranen.

Mvh

Redigerat:
Spekerök har helt rätt, det är inte gängat korrekt.

Troligen för att det är olika gängor i han- och hondelen.

Ta bort all gängtejp, den skall inte behövas.
Och kolla om gängorna passar. Annars får du skaffa en riktig övergångsdel.

Jag tycker faktiskt att det ser ut som om mässingsförskruvningen sitter snett på Aqua-stop-delen också.
(Är osäker på om det är Aqua-stop eller något annat med liknande funktion)
splmaschine-siemens-bosch-neff-aquastop-ventil---bitron-original-asii---as-ii---as2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Aqua stoppen har en löpande R20 mutter, vattenansl.från kranen är oftast en bussning R15xR20 med packningsficka på R15 sidan.

Kan vara gängtejpen som gjort att den tagit sne gänga, borde gå att backa och få till korrekt.

Mvh

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.