1 775 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
koppling radiator
Jag har ett problem! Jag har ett vattenburet värme system med radiatorer 2 rörs system. Nu är det så att jag har gipsat med renoveringsgips (6 mm) när sedan rörmokaren kom och skulle koppla in detta kunde han inte göra det eftersom väggen kom ut för långt med tanke på rören som kommer upp ur golvet. Enligt rörmokaren behövs en ny radiator... Känns onödigt tyvärr var jag inte hemma när han var här utan min flickvän har återberättat... Min tanke är om det finns antingen en s koppling med liten kurva eller en icke centrerad koppling. Hoppas ni förstår trots något diffus förklaring. Dimension på röret har jag ej just nu men kan kolla om det behövs.
Det finns excenterkopplingar av lite olika varianter http://www.rorprodukter.se/radiatorer/tillbehor_thermopanel/excenterkoppling_26--6606561
men är det bara 6 mm kan du säkert göra om fästet så radiatorn kommer närmare väggen.
men är det bara 6 mm kan du säkert göra om fästet så radiatorn kommer närmare väggen.
Tack så mycket det var något sådant jag tänkte men den byggde ju en del. Tyvärr går det inte att göra om fästet elementet kommer då för nära väggen (tror jag) ska kolla imorgon lite noggrannare någon annan idé???
Det låter ju kanon vet du var man kan hitta? affär eller nätet spelar ingen roll. Jag söker på nätet men hittar inget heter de excenterkoppling eller är det något specifikt namn och de kallas excenterkoppling?
Det finns excenterkopplingar med olika byggmått. Man kan också ta ett par som bygger längre och sen snedställa dem. Tyvärr vet jag inte var man köper dessa som privatperson. Jag handlar dem hos grossist, så det var ju konstigt att din röris inte kan fixa såna.
Jag renoverade själv med renoveringsgips i mitt hus, men jag löste det genom att fälla in konsollerna i gipset. Det syns ändå inte bakom radiatorn.
Jag renoverade själv med renoveringsgips i mitt hus, men jag löste det genom att fälla in konsollerna i gipset. Det syns ändå inte bakom radiatorn.
Klicka här för att svara