Utifrån den lilla information du gav i första inlägget gick det inte att ge något bättre svar.A ante.b skrev:
Jag har vedpanna i en fristående ekonomibyggnad, och uppvärmda utrymmen i tre olika byggnader med 10-15 meter mellan de tre. Mitt värmesystem är designat av vvs-ingenjör och röris. Hel nyinstallation i samband med att pannan installerades och ersatte direktverkande el.
Tre separata kretsar med kulvertrör till vardera från pannrummet till respektive byggnad. Var och en med sin shunt och cirkulation. Det var inte gratis och krävde rätt mycket grävning, men det funkar bra.
Tre separata kretsar med kulvertrör till vardera från pannrummet till respektive byggnad. Var och en med sin shunt och cirkulation. Det var inte gratis och krävde rätt mycket grävning, men det funkar bra.
Har du några bilder på hur installationen ser ut och vad du har för styrning på de 3 olika ?B Bilybianca skrev:Jag har vedpanna i en fristående ekonomibyggnad, och uppvärmda utrymmen i tre olika byggnader med 10-15 meter mellan de tre. Mitt värmesystem är designat av vvs-ingenjör och röris. Hel nyinstallation i samband med att pannan installerades och ersatte direktverkande el.
Inga höjdarbilder, men...
En bild visar pannan och ackutankarna. Några av rören kommer från solvärmefångare, det är därför det ser ut som en motorvägskorsning i Los Angeles. I det trånga utrymmet längst till höger kan man se kopplingarna till de tre kulvertrören. Till två går också tappvarmvatten.
En bild visar det trånga utrymmet tydligare, med anslutning av varmt vatten till kulvertrören.
Och en bild visar fördelning av värmen till de tre kretsarna golvvärme i den mindre byggnaden.
I den större bostaden är det i väntan på totalrenovering än så länge en provisorisk inkoppling till vägghängda vattenradiatorer. Där ska det också bli golvvärme så småningom.
En bild visar pannan och ackutankarna. Några av rören kommer från solvärmefångare, det är därför det ser ut som en motorvägskorsning i Los Angeles. I det trånga utrymmet längst till höger kan man se kopplingarna till de tre kulvertrören. Till två går också tappvarmvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bild visar det trånga utrymmet tydligare, med anslutning av varmt vatten till kulvertrören.
Logga in
Skapa konto
Och en bild visar fördelning av värmen till de tre kretsarna golvvärme i den mindre byggnaden.
Logga in
Skapa konto
I den större bostaden är det i väntan på totalrenovering än så länge en provisorisk inkoppling till vägghängda vattenradiatorer. Där ska det också bli golvvärme så småningom.
Redigerat:
Klicka här för att svara