254 läst ·
7 svar
254 läst
7 svar
koppla värme?
Utifrån den lilla information du gav i första inlägget gick det inte att ge något bättre svar.A ante.b skrev:
Jag har vedpanna i en fristående ekonomibyggnad, och uppvärmda utrymmen i tre olika byggnader med 10-15 meter mellan de tre. Mitt värmesystem är designat av vvs-ingenjör och röris. Hel nyinstallation i samband med att pannan installerades och ersatte direktverkande el.
Tre separata kretsar med kulvertrör till vardera från pannrummet till respektive byggnad. Var och en med sin shunt och cirkulation. Det var inte gratis och krävde rätt mycket grävning, men det funkar bra.
Tre separata kretsar med kulvertrör till vardera från pannrummet till respektive byggnad. Var och en med sin shunt och cirkulation. Det var inte gratis och krävde rätt mycket grävning, men det funkar bra.
Klicka här för att svara