Hejsan,
Jag har precis köpt två skärmar från HP för att starta mitt hemmakontor. Modell: M24Fw
Har googlat i två dagar nu för att komma fram till hur jag i hela friden ska koppla dessa skärmar till min laptop. Alltså två skärmar+laptop. Datorerna har USB-C och 1 hdmi-uttag. Hdmi-solitt här ej och inte att seriekoppla. Har kommit fram till att det kommer behövas en docka/Hub... Frågan är vilken.
Datorerna dockan ska fungerar till:
Modell: Acer swift 3 och Lenovo Thinkpad E15
Tips?
Jag har precis köpt två skärmar från HP för att starta mitt hemmakontor. Modell: M24Fw
Har googlat i två dagar nu för att komma fram till hur jag i hela friden ska koppla dessa skärmar till min laptop. Alltså två skärmar+laptop. Datorerna har USB-C och 1 hdmi-uttag. Hdmi-solitt här ej och inte att seriekoppla. Har kommit fram till att det kommer behövas en docka/Hub... Frågan är vilken.
Tips?
Det finns usb-c till dubbla skärmar, tex Luxorparts USB-C till dubbla HDMI - USB-C-adaptrar | Kjell.com
Alternativet är som du säger en mer komplett docka som tex HP USB-C G5 ESSENTIAL DOCK : Amazon.se: Electronics.
Det trevliga med den här typen av docka är att man bara behöver en kabel mellan docka och dator (om datorn tar laddning över usb-c)
Jag har dock inte testat mot någon av de datormodeller du har. Jag har utgått från Windows 10/11 som operativsystem.
Generell rekommendation är att handla där du har returrätt för även om det ska funka så vet man inte 100% säkert innan man har testat
Alternativet är som du säger en mer komplett docka som tex HP USB-C G5 ESSENTIAL DOCK : Amazon.se: Electronics.
Det trevliga med den här typen av docka är att man bara behöver en kabel mellan docka och dator (om datorn tar laddning över usb-c)
Jag har dock inte testat mot någon av de datormodeller du har. Jag har utgått från Windows 10/11 som operativsystem.
Generell rekommendation är att handla där du har returrätt för även om det ska funka så vet man inte 100% säkert innan man har testat
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Antingen via adaptern som länkats tidigare i tråden, USB-C till två skärmar.SysRe skrev:
Hejsan,
Tips?
Annars:
En skärm kan du ju koppla direkt med HDMI, det har du förmodligen redan gjort? Sen bör du kunna koppla den andra skärmen till USB-C med en USB-C/HDMI-adapter, antingen tidigare nämnd eller den lite billigare varianten för bara en skärm: https://www.kjell.com/se/produkter/...gnalomvandlare/adapter-usb-c-till-hdmi-p69198
Allvetare
· Västra götaland
· 10 410 inlägg
Båda två ska stödja Thunderbolt, så det finns ingen anledning att inte köpa en lämplig docka.. Att ladda samtidigt som man får ut bild är riktigt smidigt...
M Mats skrev:Det finns usb-c till dubbla skärmar, tex Luxorparts USB-C till dubbla HDMI - USB-C-adaptrar | Kjell.com
Tack för hjälpen!
https://www.kjell.com/se/varumarken...b-10-portar-for-dubbla-skarmar-windows-p64991SysRe skrev:
Hejsan,
Tips?
Har införskaffat denna, vad tror ni?
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 410 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 410 inlägg
Åh sorry, det var inte samma priser på hemsidan som i butiken.Dan_Johansson skrev:
https://www.kjell.com/se/varumarken...b-10-portar-for-dubbla-skarmar-windows-p64991
Denna är de! Vi kom fram till att detta måste vara bland de billigaste alternativen. Ska fungera sålänge vi ställer in skärmarna på max HD kvalite max
Allvetare
· Västra götaland
· 10 410 inlägg
Kan du leva med 1920*1080 i upplösning så funkar det säkert ..
Det finns ju riktiga dockor (som innehåller helt annan kvalitet på kretsarna än "no-name" från Kjell) för ungefär samma pengar, men det är ju lite krångligare att skicka tillbaka om det inte funkar .. Tex;
https://shop.inrego.se/dockningsstationer/hp-thunderbolt-3-90w-2
Det finns ju riktiga dockor (som innehåller helt annan kvalitet på kretsarna än "no-name" från Kjell) för ungefär samma pengar, men det är ju lite krångligare att skicka tillbaka om det inte funkar .. Tex;
https://shop.inrego.se/dockningsstationer/hp-thunderbolt-3-90w-2