Hejsan,

Jag har precis köpt två skärmar från HP för att starta mitt hemmakontor. Modell: M24Fw

Har googlat i två dagar nu för att komma fram till hur jag i hela friden ska koppla dessa skärmar till min laptop. Alltså två skärmar+laptop. Datorerna har USB-C och 1 hdmi-uttag. Hdmi-solitt här ej och inte att seriekoppla. Har kommit fram till att det kommer behövas en docka/Hub... Frågan är vilken.

Datorerna dockan ska fungerar till:
Modell: Acer swift 3 och Lenovo Thinkpad E15

Tips?

• Gilla
JLov
  • Laddar…
Det finns usb-c till dubbla skärmar, tex Luxorparts USB-C till dubbla HDMI - USB-C-adaptrar | Kjell.com

Alternativet är som du säger en mer komplett docka som tex HP USB-C G5 ESSENTIAL DOCK : Amazon.se: Electronics.
Det trevliga med den här typen av docka är att man bara behöver en kabel mellan docka och dator (om datorn tar laddning över usb-c)

Jag har dock inte testat mot någon av de datormodeller du har. Jag har utgått från Windows 10/11 som operativsystem.
Generell rekommendation är att handla där du har returrätt för även om det ska funka så vet man inte 100% säkert innan man har testat

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
SysRe SysRe skrev:
Hejsan,

Jag har precis köpt två skärmar från HP för att starta mitt hemmakontor. Modell: M24Fw

Har googlat i två dagar nu för att komma fram till hur jag i hela friden ska koppla dessa skärmar till min laptop. Alltså två skärmar+laptop. Datorerna har USB-C och 1 hdmi-uttag. Hdmi-solitt här ej och inte att seriekoppla. Har kommit fram till att det kommer behövas en docka/Hub... Frågan är vilken.

Tips?
Antingen via adaptern som länkats tidigare i tråden, USB-C till två skärmar.

Annars:
En skärm kan du ju koppla direkt med HDMI, det har du förmodligen redan gjort? Sen bör du kunna koppla den andra skärmen till USB-C med en USB-C/HDMI-adapter, antingen tidigare nämnd eller den lite billigare varianten för bara en skärm: https://www.kjell.com/se/produkter/...gnalomvandlare/adapter-usb-c-till-hdmi-p69198

Båda två ska stödja Thunderbolt, så det finns ingen anledning att inte köpa en lämplig docka.. Att ladda samtidigt som man får ut bild är riktigt smidigt...

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Båda två ska stödja Thunderbolt, så det finns ingen anledning att inte köpa en lämplig docka.. Att ladda samtidigt som man får ut bild är riktigt smidigt...
Den ena datorn laddas tyvärr inte via usb-c , hur menar du att jag ska koppla utan docka? :)

M Mats skrev:
Det finns usb-c till dubbla skärmar, tex Luxorparts USB-C till dubbla HDMI - USB-C-adaptrar | Kjell.com

Alternativet är som du säger en mer komplett docka som tex HP USB-C G5 ESSENTIAL DOCK : Amazon.se: Electronics.
Det trevliga med den här typen av docka är att man bara behöver en kabel mellan docka och dator (om datorn tar laddning över usb-c)

Jag har dock inte testat mot någon av de datormodeller du har. Jag har utgått från Windows 10/11 som operativsystem.
Generell rekommendation är att handla där du har returrätt för även om det ska funka så vet man inte 100% säkert innan man har testat

Tack för hjälpen! :) Testar den förstnämnda, laddar tyvärr inte via usb-c uttaget :/

Fairlane
SysRe SysRe skrev:
Den ena datorn laddas tyvärr inte via usb-c , hur menar du att jag ska koppla utan docka? :)
Båda de datorerna ska kunna laddas med usb-c

SysRe SysRe skrev:
Hejsan,

Tips?
https://www.kjell.com/se/varumarken...b-10-portar-for-dubbla-skarmar-windows-p64991

Har införskaffat denna, vad tror ni?

Redigerat:
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
SysRe SysRe skrev:
[länk]

Skulle du inte ha två skärmar?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Skulle du inte ha två skärmar?
Jo exakt, killen på Kjell kollade upp skärmarna och sa att det skulle fungera med denna :)

SysRe SysRe skrev:
[länk]

Borde ju funka fint! (y)

SysRe SysRe skrev:
Jo exakt, killen på Kjell kollade upp skärmarna och sa att det skulle fungera med denna :)
En skärm kan du ju köra med datorns HDMI annars tänker jag?

SysRe SysRe skrev:
Men den har ju bara en hdmi-utgång? Har dina skärmar usb-c ingång?

• Skärmdump från webbsida, visar USB-C-hubb, anslutningsportar, kompatibilitet, och prisinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Kan du leva med 1920*1080 i upplösning så funkar det säkert ..

Det finns ju riktiga dockor (som innehåller helt annan kvalitet på kretsarna än "no-name" från Kjell) för ungefär samma pengar, men det är ju lite krångligare att skicka tillbaka om det inte funkar .. Tex;
https://shop.inrego.se/dockningsstationer/hp-thunderbolt-3-90w-2

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.