Är på gång att eventuellt ersätta min dörrklocka från sjuttiotalet till en modern klocka med video. Har specifikt tänkt en klocka från ubiquity https://eu.store.ui.com/collections/unifi-protect-cameras/products/uvc-g4-doorbell

Men eftersom man ska koppla ihop den med min befintliga innedel så blir det lite komplicerat. Vet inte ens om strömstyrkan räcker.

Bifogar lite bilder från manualen samt på det som tillhör den gamla Friedland prylarna.

Tekniska specifikationer: effektförbrukning, krav och stödda spänningsintervall för elektronisk utrustning. Öppen elektrisk enhet, möjligen en klocka eller ringklocka, med texten "Friedland DO NOT OIL Made in England".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett på isolertransformator för dörrklocka, Friedland 762, specifikationer för spänning och ström.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glöm att försörja den nya med det befintliga delar. gamla är 3 5 volt och nya ska ha 16 - 24 volt. så det blir lite mer jobb att få fram rätt för den och hur det går att göra måste ses på plats.

J jonaserik skrev:
Glöm att försörja den nya med det befintliga delar. gamla är 3 5 volt och nya ska ha 16 - 24 volt. så det blir lite mer jobb att få fram rätt för den och hur det går att göra måste ses på plats.
Så i princip bör en elektriker kika på det? Blir isåfall en extremt dyr dörrklocka :)

Det lustiga är att dem skriver att installationen ska ta 15 min.

Står ju att det medföljer en trafo till den

U Uffe A skrev:
Står ju att det medföljer en trafo till den
Ja det gör det. Men det känns mer o mer som att en elektriker bör involveras. Inte plug n play direkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.