Behöver flytta rören som ger vatten till tvättmaskinen och enklaste för mig skulle vara att jacka på vid tvättstället (under) men det röret har dimensionen 10mm (utvändigt) och går då alltså till ett tvättställ också. Idag är tvättmaskinen kopplad på ett rör som är ca 16mm. Kommer jag få problem med flöde till TM?

Ok jag förstår det rätt så undrar du om tvättmaskin och bländare kan försörjas av 10 mm rör? Jag har kopplat 2st tvättmaskiner och en blandare till 12mm och det funkar utmärkt.

H Hammarfall skrev:
Ok jag förstår det rätt så undrar du om tvättmaskin och bländare kan försörjas av 10 mm rör? Jag har kopplat 2st tvättmaskiner och en blandare till 12mm och det funkar utmärkt.
Ja det är precis vad jag undrar :). Ok 12mm går fint, men 10mm ser så jäkla tanigt ut!

Jag tror inte det är något problem. Maskinen mäter ju hur mycket vatten den tar in. Så även om påfyllning ev. tar något lite längre tid, så kommer maskinen att få in rätt mängd vatten. Det blir nog märkbart dåligt flöde i tvättställsblandaren just när maskinen tar in vatten.

• Gilla
ElFeo2
  • Laddar…
E ElFeo2 skrev:
Ja det är precis vad jag undrar :). Ok 12mm går fint, men 10mm ser så jäkla tanigt ut!
Det kommer gå bra, du kommer ju mycket sällan behöva ha fullt flöde i blandaren precis när tvättmaskinen tar in vatten.

• Gilla
ElFeo2
  • Laddar…
Tack för svar!

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.