Hej! Har köpt ett antal Trådlösa dimmrar av Proove TSR201.
Skulle behöva lite hjälp med hur dessa ska kopplas eftersom jag inte får dem att fungera. Finns 2st kablar i dosa, Vit och blå. Har tidigare suttit en enkel lampknapp där.

• proove-tsr201(195995)-Large.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Skulle underlätta om du länkar till tillverkarens dokumentation.
Men av allt att dömma (är ingen elektriker) så räcker dina två kablar inte. De är högst troligen Fas in och Tändtråd ut. Dvs en till en vanlig brytare, precis som du skriver.

Vad jag tolkar det som, kräver denna dimmer även en neutralledare "nolla". Om detta är riktigt (är som sagt ingen elektriker) så behöver du dra fram en nolla till denna dosa. Har du en kopplingsdosa ovanför denna dosa?

Minsta osäker om el så ring någon som kommer och kopplar till dig. I och med att du köpt denna i blindo så kanske du borde....

/J

Tack för snabbt svar. Misstänker att det du säger stämmer vilket betyder att jag antingen måste anlita elektriker för att dra in en nolla eller köpa annan dimmer som inte kräver nolla.
Någon som har tips på fjärrstyrd dimmer på 433,92 MHz som ej kräver nolla ?

mvh

overb skrev:
Skulle denna fungera ?
[länk]
Ser inte ut att behöva nolla framdragen: Ja, den skulle kunna fungera.

Men den som du redan har köpt är väll till för att sitta i dosan där lampan är? Där borde det ju finnas både fas och nolla då man mig veterligen kopplat ihop de två som satt där knappen var.

Eller har jag helt missuppfattat detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.