Vi har vattenburen golvvärme i vårt badrum.
I dagsläget har vi endast en vanlig manuell termostat inkopplade på "pumpen" (Push 12)
Rörmockaren tog hem ett styrdon men den kopplades aldrig in. (Se Bild)
Nu vill vi sätta upp en rumstermostat i badrummet och sedan koppla den till styrdonet på bilden.
Min fråga är nu vad ska man ha för rumstermostat (Utanpåliggande) och vad behövs mer för att koppla ihop allt?
I dagsläget har vi endast en vanlig manuell termostat inkopplade på "pumpen" (Push 12)
Rörmockaren tog hem ett styrdon men den kopplades aldrig in. (Se Bild)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu vill vi sätta upp en rumstermostat i badrummet och sedan koppla den till styrdonet på bilden.
Min fråga är nu vad ska man ha för rumstermostat (Utanpåliggande) och vad behövs mer för att koppla ihop allt?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Är styrdonet öppet eller slutet när det är spänningslöst?
En enkelpusch du har en maxtermostat där som ställs manuellt till ex 25 C och den levererar konstant 25C , det termodon som du visar är elektronisk och kan inte regleras utan en termostatenhet som är specielt för den sorten , det går att få liv i den med en termostat , men då kommer den att ge för varmt , för kallt i all oändlighet , så det du har nu är bäst , samma temp 24/7 året runt
Kolla in radiatorer från Tyskland tex, de är väldigt mycket billigare. för 9 år sen gav vi runt 22000 kr för 13 element Viessmann om jag inte minns fel, de skickades direkt från tyskland men köptes av Viessmann här, sen tror jag dock att de höjde priserna.. men finns andra märken. det gör rätt mycket. dessutom finns de ofta med smarta koppel som är billiga och sitter under och gör det hela enkelt att montera.
Klicka här för att svara