Hej. Har planer att koppla in hide a lite core i fönstersmygen. I och med att jag redan har ett nexa system så skulle jag vilja styra dessa core med nexa också.

Skulle denna rackare funka?
Och då till vilket drivdon? Blir inte klok på det, googlad runt lite men kommer inte fram till ngt.
Jag tänkte att någon kanske gjort liknande?

Med vänlig hälsning

• Skärmdump av Nexa LDR-075 LED-dimmer med teknisk data för anslutning till nätsystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad jag kan se så jobbar "Core" med konstantström 350 mA, och då passar inte denna dimmer.
Dimmern fungerar med spottar som drivs med 12-24 V (konstantspänning).

Tack så mycket. Då får man helt enkelt pilla in en plajd till dessa. Där har jag för mig att man ställer in i appen 350mA konstantström

Hej igen, skulle denna lösningen funka att köra ”core” med nexa? Eller är jag ute och cyklar?
Jag har ju nexa i dom flesta strömbrytarna m.m vore synd att blanda in plajd i detta nu.
Eller finns det någon annan lösning jag missar just med nexa?

• Skärmdump av Nexa LDR-230 dimmer manual med installationsinstruktioner och kopplingsschema.
    Skapa konto
  • Tekniskt diagram och instruktioner för installation av Jolly Round LED-konstantströmsomvandlare med potentiometer och tryckknappsreglering.
    Skapa konto
Drivdonet har 1-10 V-styringång så det bör fungera att ansluta Nexa LDR-230 till ett sådant.

Men i detta fallet, skulle det funka att ansluta en strömbrytare till drivdonet också eller får jag enbart nöja mig med trådlösa styrningen?

T Tommyapa skrev:
Men i detta fallet, skulle det funka att ansluta en strömbrytare till drivdonet också eller får jag enbart nöja mig med trådlösa styrningen?
Antingen eller. Det går inte att kombinera vanlig push-strömbrytare och 1-10 V till drivdonet, vilket framgår av manualen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.